|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Pula, motor utbytt. Är säkert garantiarbete av BMW men jag föredrar original motor. | |
|
Philly Länk Dax att köpa tillbaka ;) EB |
|
| Haha njae. Jag är sugen på en S54 men jag är skeptisk till att handla i Corona. Är rädd för extrema värdetapp framöver. | |
|
Är inte det här ett bra köp? Länk Blir sugen på en Bangle M6 igen, lr är det bara fantastiskt mycket bil för pengarna? EB |
|
|
Varför säljs inte denna? Länk EB |
|
|
Jag tror folk är oroliga för vad som kommer hända med jobb/ekonomi/framtid osv. Sportbilar är nog inte prio 1. Den svarta M6 du länkade till först lär på sikt bli en bra investering. Som sagt, jag har en på G men det är mycket pengar och jag är också orolig. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Du har inte förlorat några pengar fören du säljer, behåller du bilen i 10 år är det nog väldigt liten risk för värdetapp. Även med dagens priser. |
| Har ju varit väldigt många år med stigande priser på sportbilar. Tror det kommer sjunka kraftigt nu. Är ju ofta sån lyx som får stryka på foten först när det blir kärvare ekonomiskt. | |
|
Å andra sidan så finns det ju tydliga tecken i ekonomin på att folk tycker om att shoppa dyra grejer just nu; företag som säljer båtar, inredning, kök, pooler med mera märker ett rätt tydligt uppsving på olika håll för att folk exempelvis köper båt för att de inte får resa, köper pool för att de inte får åka till grekland, eller renoverar köket om de ändå bara måste sitta hemma och inte får gå ut, så vad som händer med sportbilar är nog inte så självklart. Som några av er kanske vet så är jag fastighetsmäklare, och vi märker att en del människor byter upp sig pga Corona, eftersom "om vi ändå bara får sitta hemma så är lägenheten för liten". Är för övrigt själv spekulant på en M6 E63. Har tittat på flera, var senast och tittade på en coupé i Norrköping. |
|
|
En grå med rött skinn? Vad fick du för intryck? Import var det väl också? EB |
|
|
AlexanderK, Tro mig, jag märker av det där av min fru som ligger på om att vi ska skaffa pool, hund osv om vartannat. Nog många som spenderar nu. Men det kommer ju en djup lågkonjunktur som man inte ska underskatta. Den där "flockimmuniteten" kan vi glömma och det finns faktiskt inga garantier för att det går att ta fram ett vaccin mot Corona-viruset. Är andra Corona-virus som orsakar förkylning och de har vi inga vaccin mot. Vi kommer leva under liknande restriktioner som nu MINST ett år till. Visst kan man köpa en fin bil nu "när man ändå inte kan resa nånstans" men vad händer i förlängningen? När massarbetslösheten slår till på riktigt om 1-2 år? Tror det är klokt att avvakta jag... |
|
|
Vi kommer inte gå in i en redig lågkonjunktur, media spelar som vanligt en bild av det värsta för att sälja, de företag som gått i konkurs var redan innnan Corona på ruinens brant och corona var det som petade dom över kanten. Arbetslösheten drabbar främst dessa företag som gått under men majoriteten ligger inom tjänstesektorn som restaurang/hotell samt transportsektorn och det kan väl sägas att många företag utnyttjar läget med corona att bli av med överflödig personal, det ska inte underskattas. Massarbetslöshet kan du glömma, Sverige står ganska starkt även nu och jag tror det kommer bli en riktig uppgång när allt börjar lugna sig och det återgår till det normala därför det ligger ett enormt behov i marknaden som ligger och bubblar men begränsas pga pandemin just nu. Som sagt, sportbilar, båtar osv säljer fortfarande som smör därute och bostadmarknaden kan man inte tala om katastrofläge när man säger ner 5% generellt i Sthlm tex, låt oss prata när priserna rasar uppåt 40% vilket skulle behövas i framförallt Sthlm som är extremt hypat just nu. För att inte prata om att man har aldrig sålt så mycket pooler som nu, om det var så dåligt skulle man inte sälja pooler heller.... Att vänta med att köpa bil spelar ingen roll, man köper inte en BMW av modernt snitt som en investering, då ska ska du satsa på andra exotiska märken, har du pengar och stabilt jobb så är det bara köpa det du vill ha. |
|
| Hoppas du har rätt men jag tror det blir tuffare än marknaden räknar med. | |
| Allt kommer ordna sig. Tänk positivt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.