|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var hos bilhandlaren. Fick syn på en fräsch 325 ci. Helsnygg utanpå. Öppnar dörren. Ramlar nästan baklänges av "doften". Det stinker. Nu hänger köpet på om man kan få bort "doften". Får 5000 i rabatt om jag gör det själv. Kan jag själv få bort lukten eller är det bäst att låta proffs göra det? | |
|
Min bil lukar inte heller så fräscht. Hoppas att Asken har något bra medel att rekomendera oss!?!? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det finns ju en såkallad "ozon-behandling" som vissa rekondfirmor gör. Tror en sådann kan gå loss på runt 1000-2000:- Behandlingen ska ta bort lukter i bilen... Mvh Tobias |
|
| wow...det var lite väl saftigt för min plånbok. Får väl uppsöka någon kriminell instans och köpa en "nybilsdoft på burk" ;-) | |
|
Ställ en skål med ettick-sprit på intrumentbrädan i en dag ungefär så har den sugit åt sig all lukt ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
har inte provat själv men vad jag hört så ska det fungera ! lukter ska försvinna , och ettick-lukten upplöses antingen eller försvinner efter en kort vädring ! ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
| wrath: ska prövas! Tack! | |
|
kolla här på goda förslag Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Läste en bok där det hade varit fest med många rökare, värdinnan ställde en skål med ättika i varje rum dagen efter, måste väl funka då förmodar jag. MVH Hasso |
|
Hasso: "läste en bok om..." ha!! Jag ger mig katten på att det var MB-klubben för dom cigarrrökande äldre gentlemännen som hade träff på Golfklubben..*hahahaha* |
|
| Hasso: förlåt inte golfklubben, Rotary/Lions/Odd Fellows/ frimurar logen menar jag ju.... | |
|
Tackar för synpunkterna. Ättika vet jag inte om jag vågar prova....lite taskigt om man får dras med den doften istället...Ozon kanske vore något. |
|
packe325 |
Wunderbaum luktar ju gott jag köper en ny varje helg bara så att ni vet ///M |
|
Kuppè// Ingen fara med ättiksdoften. Den försvinner snabbt. /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
diamantsvart_bmw |
Ättika tar lukten av kattpiss och cigg så det borde funka på doftgran, lycka till! |
|
Jag ställde in en skål med ättika i en tidigare bil jag hade, innan luktade den f*n (wunderbaum). Efter ett dygn var lukten utbytt mot ättika, som dock försvann ganska fort. Det märkliga var att inte doften försvann efter det. Den var visserligen svagare, men dock kvar. Måste ha varit en thunderbaum :-D! let the Best Machine Win! |
|
|
Doft ämnet i Wunderbaum är i består bl. a. av: DDT, Hormoslyr, Agent Orange, Sarin, Zyklon B, där av dess aggresiva karaktär tillverkades i Teckomatorp av BT-Kemi fram till mitten på 70 talet då myndigheterna kom på dom och sprängde fabriken därefter flyttades till verkningen till Union Carbide i Bophal i Indien där det inte heller gick så bra, nu till verkas dom troligen hemma i smyg hos dom beroende i sveriges djupa skogar. Dessa hemmapulare hittas vanligen i Volvo Amazon täta trakter så som Värmland, Dalarna och det inre av mörka Småland. Ett varningens finger skall även höjas för en yngre storstads generation som kör med Wonderbaums i sina chiptrimmade VAG bilar, dessa ynglingar förstår inte sitt eget bästa ! HJÄLP DEM!! |
|
|
Lite humor så här på en måndag... Kul! /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
| ......sen fick man igen för det, i och med bil byte.... en E39 som STINKER gran...fasen oxå!!! | |
|
Löste det sig med Ättikan ? eller ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Gasar-Magnus> Hallå där, vad är det för fel Odd Fellow nu då??? Inte bara äldre gentlemän, utan även undertecknad är medlem i detta och jag är bara 27 och kör BMW...Så nu får du allt förklara dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.