AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.147

Hjälp-Vill inte hamna i tråden Mest felprissatta BMW..

Sida 2 av 2
Tvärtom kan vara ett bra köp just för att så mycket är bytt. Det är få som byter dämpare vid 20000 mil, av den enkla anledningen att de gamla ofta "känns bra"... Normalt håller en dämpare runt 15-20000 mil sen är den mer eller mindre "död", även om den inte läcker. Säljaren har i detta fall åtgärdat det mesta som brukar komma runt 20-25000 mil. Därmed inte sagt att bilen är helt sejf. Det finns de som byter saker som kanske inte behöver bytas alls, bara för att man vet att de gamla prylarna har rimligtvis sätt sina bästa dagar för länge sedan. Sedan finns det de som byter när det är absolut nödvändigt, dvs kör tills det är antingen en trafikfara, eller att de riskerar driftsstopp. Jag tenderar till att byta innan saker o ting går sönder, better safe than sorry.
ni
92
nilpanil
530xd M Touring -15
325da Touring -09 (såld)
325i MTech 2 -89 (såld)
Det finns säkert spekulanter som fungerar så. Men om jag var spekulant skulle det vara bättre att få detaljerna när jah pratar med säljaren.
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Då var den såld -> 34.000 Väldigt smidigt affär, tror den kommer att bli väl omhändertagen även i fortsättningen.
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Tack för hjälpen :-)
Ah, du sålde för billigt om det gick såååå fort :D. Vi får hoppas att den inte dyker upp om några dagar igen, men med en prislapp på mellan 50-60'. Oavsett så känns de som att du är nöjd, snabb smidig affär o inte alls så dåligt betalt som vissa ville göra gällande...Personligen hade jag nog väntat in den som ger runt 40, vilket enligt mig inte hade varit omöjligt.
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Den lär inte komma ut igen. Ett ungt par som åkte 3 timmar från Oslo, de behövde en bra och pålitlig andrabil. Kändes väldigt bra att sälja bilen till dem!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.