AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.145

Hjälp-Vill inte hamna i tråden Mest felprissatta BMW..

Sida 1 av 2
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Hej!

Har en väldigt fin entusiastägd E39 Touring (har ägt den i 16 år) och här kommer min tänkta annonstext. Dock väldigt osäker på utgångspris i annons, är inte ute efter något fantasipris utan vill ha en smidig affär.

Annonsen kompletteras med fina bilder på nyrekondad bil.

-------------------

BMW 525i Touring 03 Navi/Automat/Xenon - Entusiastägd

Säljer en E39 Touring i fantastiskt skick. Köptes från BMW

Hamburg 2006 (Premium Selection bil, 1 ägare i Tyskland) och har

pedantskötts sedan dess.

Bilen har gått 21.000 mil.

Har något gått sönder har det lagats direkt. Inget slitage på

inredning och inga pixelfel i instrumenteringen.

Bilen är nyskattad, nybesiktigad och nyservad. 100% rostfri och har

förvarats i varmgarage.

Bilen är utrustad med bland annat:

* AC/Klimatanläggning
* Xenonljus
* Navigator (uppdaterade kartor samt mjukvara)
* Parkeringssensorer fram och bak
* Servotronic
* Automatlåda
* Regnsensor
* Farthållare
* Tonade rutor bak (proffstonade av firma)
* Framdraget kablar till baslåda

Mycket är gjort i förebyggande syfte. Nedanstående är gjort de senaste

12 månaderna.

* Olja/filter
* Nya stötdämpare runt om
* Nya fjädrar fram
* Nytt bränslefilter
* Ny bränslepump
* Nya drivremmar + drivhjul
* Nya bromsskivor runt om
* Nya bromsklossar runt om
* Ny bromsvätska
* Ny servobehållare + ny servoolja
* Nya gasdämpare till bakluckan

* Ny kylare för ca 1 - 2 år sedan.

Mkt välfylld servicebok!

Bra sommar och dubbdäck(på alufälg). Finns inga skrapmärken på

fälgarna.

Tyvärr har jag precis fått ett elakt stenskott i framrutan. Kan

levereras med ny framruta efter 21/5 då jag har tid hos Ryds bilglas.

Eller så tar ni skadan på er försäkring och vi justerar priset en

aning.

Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Får inte ihop det...
Du köpte bilen 2006 och har ägt den i 16 år...?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Tippar på runt 30-40' för en någorlunda snabba affär. Men, jag skulle ha is i magen o annonsera den dyrare än så, 45' kanske?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...16 år är väl inte sannolikt!

Då skulle bilen vara tillverkad innan den är det, även om den köptes ny.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Och, glasskadan måste tas på din försäkring, Du kan anmäla skadan till ditt bolag redan nu, bytet kan den nya ägaren göra även om du sålt bilen o därmed avslutat försäkringen. Har gjort så själv, anmälde glasskada, nya ägaren bytte rutan ca 7 månader senare på "min" försäkring, självrisken betalade han så klart. Att låta nya ägaren ta skadan på sin försäkring är rent tekniskt "försäkringsbedrägeri" då skadan redan fanns när försäkringen tecknades.
Tillverkad sent 2002 årsmodell 2003 får jag till att vara en 16 år gammal bil.
Nu låter detta som en bil som ska kosta lite mer än genomsnittliga E39:an på blocket men jag tror tyvärr inte man ska ha några höga förväntningar på slutpriset. Annonspris på runt 30k kanske om man vill sälja och inte bara visa upp den på blocket.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
+1 GE
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Du har alltså ägt bilen 12 år, sen den kom från Tyskland 2006 efter första ägaren?

Vad har den för färg på lack och klädsel?

En väl omhändertagen bil med få ägare är naturligtvis trevligt. Men, det är en 15 år gammal helt ordinär bil, utan "entusiaststatus", som gått 21000 mil. Inget som betingar några pengar att tala om.

Tror det blir dåligt med spekulanter om du begär över 30'.

Glasskadan kan inte tas på någon annan försäkring än den aktuella vid skadetillfället, det är bedrägeri.

MVH Christofer
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
"100% rostfri" är ju väldigt modigt för att vara en E39. Om man tar bort plasten vid domkraftsfästena så är man nästan garanterad att hitta rost.
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Tack!! Så klart slarvfel med 16 år, ändrar detta :-) Bra info om glasskadan, hade ingen aning om detta. Skall ta några bilder till annonsen idag, länkar in dem här lite senare.

Är helt med på priserna ni nämner, känns dock som man "ger bort" en otroligt fin bil :-(
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Lite bilder.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt klart fin och välbevarad E39. Men för att få så mycket mer betalt måste det vara en mer entusiastbetonad variant.
Fin bil! Håller med Andreas, den saknar det där extra och milen är nog lite för många. Å andra sidan är mycket bytt och den är välskött vilket borgar för ett billigt ägande för framtida ägare.
Jag tror du kan få en bit över 30 om du har lite is i magen. jag hade lätt betalat 10' mer för en fin och välskött E39 i jämförelse med dussinbilarna i 20-25' klassen. Med min erfarenhet är det svårt att hitta bra objekt om man vill ha en i vettigt skick.

Lycka till med försäljningen!
Ser oförskämt fräsch ut på bilderna. Skänk inte bort den till första bästa. Lägg dig på 40-45 i annonspris. Skippa snacket om ”oseriösa spekulanter däcksparkare osv”. Ta ingen prisdiskussion via mejl men öppna för att priset kan diskuteras med en seriös potentiell köpare efter att man tittat på bilen o finner den intressant? Vill du sälja snabbt så lär de bli runt 25’ typ. Jag tror att sannolikheten är rätt stor att den handlar hos en handare där den annonseras för runt 60’ med beskrivningen ”En ägare och min condition”, kan man erbjuda finansiering så brukar det vara lättare att få bättre betalt?
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Tack, alltid kul att höra att man har fin bil! Går nog ut med 38' som annonspris så får jag se om finns något intresse.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Håller med, ser mycket fin ut

Du verkar ha tålamod och ambition, är det en option att behålla bilen? Det finns som sagt inte så många fina e39 kvar, vore kul om en entusiast behöll den, ssk om den nu är 100 rostfri.

Ser ut som om du tagit bort telefon i armstödet. Om 'gångjärnet' sitter kvar där bak kan man byta hela facket till ett utan koppling till telefon. blir bra
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Tyvärr, det blir för många bilar här hemma. Jag får glädja mig med att jag har en E46 Cab i ännu bättre skick, den kommer jag att behålla länge!!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Såg annonsen på Blocket och tycker det är lite konstigt att du inte har en enda bild framifrån utan fyra bilder bakifrån istället. Men men, sånt kan man ju alltid skicka i efterhand antar jag.
För två år sedan fick jag prick 38' för min 540iT/6 med 28.000 mil.

Hoppas den får komma till en annan E39-entusiast
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Bra iakttagelse! Jag har justerat annonsen, ny bild kommer ut inom kort :-)
ni
92
nilpanil
530xd M Touring -15
325da Touring -09 (såld)
325i MTech 2 -89 (såld)
Ser verkligen jätte fin ut, mem jag kan inte bedömma värdet. Personligen blir jag skeptisk till bilar som i annonsen går in på hur mucket som är bytt. Får måndgsexemplar vibbar av det. I detta fall så är det en äldre bil som gått långt. Men jag skulle kännt mig mer positiv om det endast stod att service och underhåll har hållts efter Menar inte ordgrant, men den innebörden.

Lycka till, hoppas du hittar en köpare som värdesätter skicket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.