|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok! Var förbi BMW idag men man kan tydligen inte där köpa tjänsten att läsa av felkoder utan måstw boka tid för en liten felsökning där de då kan utläsa dom. Får bli ihop med olja och filterbyte om 2 veckor. Hände nåt märkligt ikväll, Stod inböjd i bilen (passagerarsida) och hade nyckeln i fickan. Bilen låste sig, låste upp osv ett par ggr. Det regnade ute. Kände igen det som när jag ibland tvättat bilen och har nyckelm i fickan, spolar mam vatten på dörrarna då kan den få för sig att låsa/larma osv. Börjar känna mig tämligen säker på att det är CA som är boven bakom. |
|
| Nja behöver inte betyda att det är CA för det, så är det med flesta bilar med Ca bilen tror att man tar i handtaget när man är för nära och spolar med högtryck eller vatten slang. Har varit med om det med flera bilar med Ca BMW och ikke BMW. | |
| Catch_me, förvisso. Men ska dagens regndroppar verkligen kunna göra så den låser/låser upp? Aldrig vart med om det tidigare. | |
| Kanske inte vid reg men absolut när du tvättar den, Jag tror snarare att det beror på om bilen är blöt eller inte har varit med om det och jag tror knappast att du och jag är ensamma om det jag lovar. | |
|
Länk Länk osv osv |
|
| Jag gissar på att CA ligger bakom mina problem med, ibland får man trycka flera gånger för att låsa bilen (med fingertoppen). Verkar inte vara ett fullgott system det där, nästa bil ska jag aktivt välja bort CA. | |
| Intressant info om biltvätten, fasiken vad jag funderat varför den låser och låser upp hela tiden när jag gör GDS tvätt. Trott att knappen trycks in i fickan.. | |
thekinglives |
elmgren: Skit i BMW och deras tidsbokningar och timpriser. Du kan få köpa mitt ICOM så kan du se och göra allt som bmw kan. Googla ICOM så ser du själv, eller skicka powerpost för frågor. Jag finns i Alvesta utanför Växjö. |
| Biltvätt. Flytta nyckeln så den inte kan läsas av bilen. I fickan räcker ju inte. Har redan bytt ena dörrhandtaget vä bak kanske på grund av att biltvättaren inte la bort nyckeln vid tvätt. | |
| Vad hände då Kaparn? Kortis? Hur märkte du det? | |
| thekinglives - PP kommer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.