|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har haft mejlkonversation med en säljare hos en Bmw Åf angående en Bmw 420d 2018 med connected drive service, han nämnde att det inte går att få 4-serien med app styrd dieselvärmare . Stämmer verkligen det? I mina öron låter det osannolikt.. | |
|
Carlsson77: Låter inte så osannolikt i mina öron, fabriksmonterad dieselvärmare har väl t.ex. aldrig funnits som option på F3X och F25? //Stenback |
|
| Ok, har 5-serien det? | |
| Fanns som option till F07/10/11Dieslar på den tiden... | |
|
Min provkörning av F30 328i: Länk |
|
|
Äntligen fick man idag prova en 420d GC, dock inte den motorn jag har som prio (190hk). Den hade 184hk, automat ej M-sport men gick väldigt fint. Nackdelen var när jag provade att sätta mig i baksätet, inte för jag kommer att sitta där men då jag har familj och bilbarnstol ska monteras bak så ville jag prova utrymmet. Sluttar mycket så att huvudet tog i taket när jag luta huvudet mot nackstödet. Märkte dock en ryckig nedväxling när man sakta ner farten och var ingen mjuk och len växling . 4-serien GC är riktigt snygg att man överväger ändå att köpa en oavsett de negativa man upplevde och då var detta inte en med M-sport. Nu kvarstår att prova 428i och 430i :) |
|
| Jag hade nog funderat på en annan bil om jag skulle behöva klämma in en bilbarnstol i baksätet. 4GC har små bakdörrar och relativt liten öppning, jag har provsuttit mitt baksäte en gång och det gör jag inte om =) | |
| Nog har jag även tittat på 5-serien som alternativ men i min beräkning så kommer bakåtvända bilbarnstolen bytas ut om 2-3 månader till en smidig framåtvänd stol och därmed får man bort lite av det svåra en bakåtvänd stol kan ge. | |
| Kan även tillägga att det tar lite emot att låta köpet gå ur det praktiska perspektivet när hjärtat säger design då är ha begäret en 4-serie framför en 5-serie | |
|
Sitter varje dag och och uppdaterar mig på blocket för att hitta en 420d GC M-paket 190hk i glaciär silver EJ Xdrive. Dyker knappt upp någon ned de kraven, populär omtyckt kombi? |
|
|
Jag har en glaciärsilver RWD 420dAM GC, men den är inte till salu ;) Även jag har blocket-bevakning på F36, tycker det är relativt få RWD som dyker upp. På årsmodell 2016 så var det kampanj på xdrive och det såldes drygt dubbelt så många xdrive som RWD det året. Sen tycker väl många att silver är tråkigt och det är kanske inte den måste sålda färgen... |
|
| Det förklarar nog saken med alla xdrive man ständigt ser. Antar att du är helnöjd med din? Jag tycker Silver är helt rätt färgval för den modellen, man får fram konturerna och bilen får ett kraftigare utseende . | |
|
Bmw 420d GC 2015 , automat , 4200mil, M-paket med 6 ägare varav 3 är brukare. Begärt pris 289 000 Vad anser panelen? Rimligt? Tar gärna emot råd om det är rätt pris och om det finns något som jag missat att ha i åtanke . |
|
| Om bilen ter sig OK vid provkörning så måste nog inte tre brukare vara ett jätteproblem. Däremot bör du inte betala så mycket för den om den inte har exceptionell utrustningsnivå. Nypriset efter rabatter/kampanj borde ha varit runt 400.000 kr. | |
|
Antar att det är denna Länk Kan oxå tycka att priset är högt, men samtidigt så är den en av de billigare på blocket med M sport - nästan bara de utan M sport som är billigare. Varför har bilen 397 fälgar, går väl inte att välja till med M sport, såvida det inte är vinterfälgar? |
|
|
Trint, precis det stämmer. Är inte så inne på vilka fälgar det är men vet at det finns ett par fälgar som verkligen framhäver bilen ett steg ytterligare .Dock vet jag inte modellkoden på dessa fälgar. Har sett de på vissa 4-serie M-sport, de är flera ekrar. Jag har själv reagerat på om priset är verkligen rätt men precis som ni nämner finns det billigare 4-serien dock inte många med M-sport och de krav på färg och vidare utrustning jag söker. Nu är bilen så pass långt från mig så man vill inte åka en lång väg ner för att sedan visa sig att bilen inte är det man förväntar sig. Ingen av er som sitter med abonnemang på carfax eller dylikt för att veta historiken på bilen. En VIN lista hade heller inte varit fel, gärna på svenska. Någon snäll själ i forumet kanske kan hjälpa mig. Får jag veta allt om jag ringer BMW ,eller ser dom bara allt som gjorts på Auktoriserade verkstäder ? Många frågor som snurrar men hoppas jag får de besvarade av er. Jag är på förhand tacksam för era inputs. |
|
|
Vehicle information========================================VIN: WBA4E9100FD896546 Type code: 4E91 Model: 420D (EUR) E-F-R series: F36 Series: 4 Type: COUPE Steering: LL Doors: 5 Engine: B47O Displacement: 2.00 Power: 140 (190 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: A83 - GLACIERSILBER METALLIC Upholstery code: HAAT - STOFF HEXAGON AL Prod.date: 2015-03-13 S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLE SS1CB ACEA / CO2 scope S2PA Lockable wheel bolt S2PE 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB S2TB Sport automatic gearbox S2VB Tyre pressure control (TPC) S3AC Trailer coupling S4AD Interior trim strips, brushed aluminium S4AE Armrest front, retractable S4DL AKZENTLEISTEN SCHWARZ HOCHGLAENZEND S5AC High-beam assistant S5DA Passenger airbag deactivation S6AC INTELLIGENTER NOTRUF S6AE TELESERVICES S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHONS6WAINSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8SM Car ident. number visible from outside S8TG Thiefproofing device S9AA Outer skin protection S230 Extra package, EU-speciifc S248 Steering wheel heater S258 Tyres with runflat properties S316 automatic trunk lid mechanism P337 M Sports package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S465 Through-loading system S481 Sports seat S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S507 Park Distance Control (PDC), rear S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S548 Kilometre speedo S563 Light package S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt. S676 HiFi speaker system S698 Area-Code 2 for DVD S704 M Sports suspension S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S760 High gloss shadow line S775 Headlining anthracite S842 Cold-climate version S850 Additional Export tank filling S853 Language version, English S885 Operating instructions, Swedish S993 model year code in VIN //Stenback |
|
| Tack Stenback! | |
| Aldrig sett en bil vara ute så mycket på annons som den ovan: Länk | |
|
Andreas , jag kikade på carinfo igår och vet om detta. Var redan i kontakt med firman som hade bilen ute till försäljning redan vid 279. Dock kördes den i privat bruk och nu är det Peugeot som säljer den men ändå samma person som besvarar e-post. Det som givetvis fått mig en funderare är varför den inte sålts tidigare/ svårsåld . Högt pris, eller något annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.