AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.283

Bästa låshjullåsen/låsbultarna?

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du kollat i "verktygsbaljan" i bagaget?

De kan ligga där - tror att hjullåsen inte är monterade på fälgarna när bilen levereras.

Min var levererad med fälglås från fabriken men det finns 20 normala original-fälgskruvar med bilen (plus 20 eftermarknads dito). Originalskruvarna låg tillsammans med fälglåsskruvarna (och nyckeln) i en påse i facket längst bak under bagagerumsgolvet medan eftermarknadsskruvarna var monterade på hjulen.

Eftermarknadsskruvarna hari mitt fall högst troligt kommit till bilen i samband med vinterdäck någon gång hos tidigare leasing-ägare.

Mvh
Johan B

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Transocean
Kollade nyss, adaptern saknas! Länk
Alles klar och helt i linje med resten av nybilsköpet från firma Bavaria....aldrig mer!

Låsbultar/adapter saknas. Sommarhjul från fabrik kör dom till ett däckhotell även om du säger nej! Du hämtar själv tillbaka dina repade sommarhjul.

Dom ger dig ett pris för ditt gamla fordon (160400 nok).
Efter en månad får du sms/frågor om du varit hos dom och visat bytesbilen?
Detta fortsätter genom hela väntetiden och tro det eller ej ; vid leverans säger dom att utbytesbilen är värd 110 000 men att dom skiter i det den här gången.
Sen ringer samma bilförhandlare 6 veckor efter leverans och frågar efter dokument som kan öka priset på utbytesbilen. Bilförhandlaren skrev också "inga RFT-däck på vinterhjul" på köpskontrakt; bilen kom med Nokian RFT :-)

Har 8 % rabatt genom nånting som heter Agrol (typ Lantmännen)i Norge....detta var ok när jag signerade köpskontrakt....därefter fick jag gång på gång (3 gånger) bevisa att jag var medlem; annars skulle rabatten vara i fara och dom kunde inte hitta mig i sina register....

Första och sista gång jag handlar på Bavaria; vet ni vad jag tror jag sänder en länk till firma Bavaria :-) B032319

Så tråkigt! Föreslår att du skapar en ny tråd, så får du säkert lite bättre feedback också med en passande rubrik etc, istället för att den döljs här, under min hjullåsfråga

(ser fö inte förrän nu min klantiga rubrik på tråden...!)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ligger hjullåsen i bilen, lär de ligga i pappersförpackningen tillsammans med kod-kortet.

Jag skulle tippa på facken i bagaget eller i handskfacket som placering av dem.

Annars är det väl bara att fråga BMW-verkstaden som levererade bilen vart de är...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
J-klar en sådan koll du har och så goda, insatta och konkreta råd du ger Johan. Tack!
Köpte några brutalt snygga M Performance fälgar och förra ägaren hade 3 olika fälglås per fälg. Så, vad säger man "buffar" denna tråd.

Är BMWs orginal lås bara skit? Tänker att man kan komplettera med ett stycke BMW lås och ett stycke ikke BMW lås per fälg. Någon som kan tipsa?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Är väl eg bara Interas variant som hjälper en längre stund då deras lösning innebär att man inte kan slå på en hylsa ovanpå låsmuttern.

Men som med allt annat, vill buset ha prylen så ordnar dom så att dom får den med sig. Bästa, men så klart inte idiotsäkert det heller, torde vara eget låst garage.

Hade själv en gång för många år sedan en Passat med för tiden stora 18-tumsfälgar. Hade 3 olika lås och 3 olika larm.... Tror ni buset brydde sig???? Inte ett skit. Vart av med 2 uppsättningar fälgar lik förbannat. Samt ett tredje försök som avbröts. Och då stod bilen ändå på uppfarten nedanför sovrumsfönstret. Så det där med låsbultar anser jag bara ställer till det för mig som ägare när det är dags att skifta däck. Har slutat med det helt numera.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.