AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.921

Svensksåld BMW M3 E30 på 7100 mi, någon som tittat?

Sida 2 av 2
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
trnce: Det tror jag inte. Lägg ihop alla gamla samlarbilar till salu för fantasipriser så finns det avsevärt fler än de 38 M2 just nu till salu. M2:er byter ägare hela tiden även om det finns en hel del till salu.
Speaking of high prices, I asked a quote for the yellow 993 out for sale right now: 900k SEK... Jesus. At a 991.2A proceit's a hard pass for me.

Trnce: a restoration project and an M2 is not exactly straight up swap, but you have a PM. We can enjoy a coffee and a chat at least :-)
aerobat: okej förstår inte resonemanget riktig när det alltså finns en(1) M3 E30 till salu just nu och 38st M2. Vi kanske kan enas om att den ekonomiska framtiden för attraktiva samlarbilar typ M3 E30 är neutral alt. fortsatt positiv och för lätt begagnade premiumbilar typ en M2 är garanterat negativ?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
trnce: Jag fattar inte överhuvudtaget hur M2 kom med i diskussionen? Sorry att jag fortsatte off topic på den...

Jag menade bara att omsättningen på i mitt tycke, överprissatta entusiastbilar, är låg.
Och jag vet att du ligger på en M3 e30 (trevligt för dig) och jag på en M2.
Jag vet också att påfallande många bilentusiaster hårdnackat försvarar sina bilval;-)
Inte kul att sitta på en M2 idag iaf om man måste sälja. Det är ju plockgodis för en köpare. Man får nog vara beredd på att dumpa ordentligt.

Sorry för OT
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Kikar lite på M2 och de säljare jag varit i kontakt med är väldigt medgörliga på låga bud. Tror de är väldigt svårsålda nu med tanke på utbudet. Sorry för ot.
Ribban, you can contact me, let me know it's you from autopower :-)
Länk
Just M2 har väl hamnat i nån slags limbo nu när den första hypen har lagt sig och bilarna har gått mot normal värdeminskning istället för den första tidens höga andrahandsvärde. Känslan är väl att bilarna på blocket borde börja en bit under 400k istället för strax under 500k som det är nu.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

GE: Det är just detta som också oroar många köpare som mig. Det kan gå fort och i värsta fall tappar man 100k över sommaren nu på en M2. Då känns en 911 som en betydligt smartare investering även fast det är en helt annan typ av bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.