|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om denna bil? Kanske varit och tittat? Vad bör man betala för den? Länk | |
| Ja du får nog betala runt 500' för att bli ägare till den. Det är, faktiskt, inte blodigt dyrt, om bilen nu är i det skick den ger sken av att vara i. | |
|
Lite synd att man inte tar hand om förarstolen bättre. Med lite insmorning genom åren så hade det sett bättre ut. Men har man en halv miljon till övers att lägga på en entusiastbil så kanske man kan lägga några spänn på att renovera stolen förstås ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag kan inte säga vad som är ett rimligt pris. Men den har legat på Blocket relativt länge med förnyade annonser. Under tiden har andra E30 M3 kommit och försvunnit, troligen sålda. Anledningen till det går det bara att spekulera i. Kanske har du följt dessa bilar ett tag så ovan är irrelevant information. |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Läser man annonsen på mobile.de så kan man läsa att bilen är såld i Tyskland 87 och intaget i Sverige 88 samt att den saknar servicebok. Varför informationen inte är samma på blocket förstår jag inte. Kanske det som gör den svårsåld. För övrigt finns det ingen billigare E30 M3 på Mobile under 10 000 mil så priset är säkert bra. |
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Länk |
| "Bilen är intagen som ny från Tyskland (Aldrig reggad/tagen i bruk i Tyskland) därav så kallad svensksåld, Såld och levererad av Lennart Köhler till första och ända ägaren/brukaren, född -51, Uttagen -880502" | |
|
One and only owner isn't exactly correct either. I looked into the car, and it was put for sale under the year of 2015 for the price for 379,000KR by the original owner (via a dealer). The car was sold to another owner, which held it for a few months, then sold it again. I asked Autorema and they said it was "someone that lived close, and only held it a few months". Still, this brings up a few questions. I was already wondering why wasn't it sold already- now reading the mobile.de ad has different details, no service book according to what you guys say, the inconsistency in ownership chain and sales origin - not sure what to think. OH, wow- also part repainted... I guess I'll be keeping my M2 after all. Having said that, if any E30 M3 owner would like to consider some trade deal against an M2 LCI, PM me. Same if anyone has any leads for a restoration project :-) |
|
|
Länk Jag vet inget om ovan bil, men den ser ju förbaskat trevlig ut. Kanske kan vara något M.B.? |
|
|
Jag kan inte låta bli att tycka att 500-600 tusen, för nån av ovanstående bilar är rena fantasipriset.. gick att hitta likvärdigt för 300-400 för bara några år sedan, är det verkligen så eftertraktat.. |
|
|
Det är priser skapade av dom senaste årens masshysteri på entusiastbilar. Jag tror inte dom kommer att vara hållbara då det står massvis med osålda bilar till överpriser lite överallt. Verkar som att marknaden har bromsat upp bra och köparna är obenägna att betala säljarnas höga priser. För övrigt så förstår jag inte varför man kallar den svensksåld när den inte är det. Man blir ju omedelbart avigt inställd till säljaren när det första man ser hos transportstyrelsen är att det inte stämmer med svensksåld. Bättre att skriva som det är i annonsen. |
|
|
Alltid bra med forum, var faktiskt helt säker på att den var såld via svensk Bmw återförsäljare samt att det endast var 1 ägare..... Att den saknar boken gör saken inte mycket bättre i heller! Kan även hålla med er om att priserna har skjutit alldeles för mycket. Men kollar man på nya Bilar idag får man ju betala nästa den dubbla jämför med för några år sedan. Allt blir bara dyrare och dyrare! |
|
| Rätt säker på att priserna på entusiastbilar drivits på av det låga ränteläget. Troligtvis det första som börjar sjunka så fort räntan går upp... när nu det blir. | |
| Ja ränteläget har säkerligen hjälpt till men när priserna mer eller mindre fördubblades över natten på många bilar av den här typen så är det nåt som är osunt som ligger bakom. | |
| Rätt säker på att priserna inte kommer att falla nämnvärt med ändrat ränte-läge. När det gäller E30 så är det i regel säljarens marknad, o kommer fortsätta att vara så i framtiden. Vill man verkligen ha en M3 E30 så får man krossa spargrisen. Det var länge sedan vi passerade millenieskiftet då M3 E30 stod som lägst (runt 100'). Ni som drömmer om att de skall bli billiga igen kan fortsätta att drömma, eller så köper ni nu innan de blir ännu dyrare o drömmarna ännu mer avlägsna...? | |
|
Framtiden får väl utvisa vad som händer med priserna, personligen är jag helt säker på att priserna kommer att ta ett kliv tillbaka även om jag inte tror på några jätteras. Tyckte man såg redan förra säsongen att priserna bromsades upp pga trögare försäljning på dom sportbilar jag hade koll på. Verkar vara väldigt få bilar med höga prislappar som faktiskt försvinner när man kollar blocket och detsamma gäller mobile.de. Men det ska bli intressant att se hur det kommer att utvecklas denna säsongen. |
|
| Nu tror jag ju att få av dessa bilar säljs till begärt pris, säg att den det begärs 550' för går för 480'. Om nu det "nya" annonspriset blir 490' istället o den säljs för säg 450' så är det ingen nämnvärd prisnedgång enligt mig. | |
| Glöm inte att utbudet på M3 E30 är betydligt lägre än för 10-20år sedan. Sitter man idag på en fin originalbil med komplett historik är det bara att gratulera. Detta gäller ju många andra entusiastbilar som tex Porsche. Många av importliken som kom in billigt har rensats ut för länge sen och de som finns kvar i trafik blir därmed allt färre. Ränteläge och högkonjunktur är såklart faktorer, en annan är att det är ”rea” i Sverige för utlänningar pga nuvarande eurokurs. | |
| M.B: I can do a straight swap, your M2 and my restoration projekt M3 E30 any day! ;o just let me know I live in Malmø as well | |
|
Som bil är priset absurt. Den är helt enkelt inte värd de pengarna i mitt tycke. Som en bil då alltså. Men vill man ha ett investeringsobjekt, vem vet? Personligen tror jag priserna kommer att falla när räntorna glider uppåt. Jag hade en M3 årsmod 1988, tror det var 1994. Visst var den kul och hade en viss råå och exotisk känsla med utseendet och lådan. Men den kändes rätt slö och omodern redan då. Jag tycker inte den är värd 500k, inte ens i närheten. Idag finns en massa bilar till salu till astronomiska priser, men omsättningen på dessa är låg. Om man kollar noga säljs dessa M3 E30, 911/993 etc sällan och många gånger vandrar de mellan olika firmor Classica hit och dit. |
|
| aerobat: omsättningen på begagnade M2 är nog ännu lägre ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.