AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.653

BMW 320d -10, Er åsikt om N47? Kamkedjeproblem?

Sida 2 av 2
Någon som vet om kamkedje/mellankedje problemen finns kvar på n47 i en 2015 318 ? Min bror har nyss köpt en 318 d gt på 7500 mil . Hoppas nu att den kommer funka bra , för han ville inte riktigt lyssna på mina varningar då han är av den åsikten att tyskt är bäst o franskt som jag kör skräp

/Peder
Ja
41
JackedyLynx
320d Touring -11
Hej. Jag verkar tyvärr också ha drabbats av kamkedjeproblem. Jag bytte olja i helgen och på måndag morgon gick den med väldigt märkliga ljud, rassligt, nästan ojämnt och ljudet följer varvtalet. Den ska in på felsökning nästa vecka så får jag hoppas att dom kan känna sig säkra på vad det är. Jag gissar att det är riktigt dumt att köra mer än absolut nödvändigt. Frågan jag ställer mig är hur svårt/jobbigt det är att få BMW att stå för bytet? Hur många här har lyckats med det? Han som vände sig till ARN fick ju iaf igen pengarna, men är det någon fler?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hur jobbigt det är att få BMW att stå för ett kamkedjebyte på en 320d -11? Mitt svar är att det nog är ganska jobbigt.

Skulle tro att den där Oussenkamp nog är den enda som lyckats få BMW att stå för det. Skulle det mot förmodan vara någon mer så hade nog vederbörande haft ett ganska stort intresse av att berätta om det.
Som en SEO en gång sa till mig, bmw är det bästa någonsin skapat, det kan vara 20 eller 100 mil långt och dess prestanda kommer alltid att vara optimal
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.