AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
655

525 E39 -02 AUT går dålig, motorlampa lyser

Jo
2
Josef Slaibi
525 -2002
M3 -2003
Tja!

Jag behöver hjälp från er kunniga bmw kungar.

Jag kör min 525:a e39 -02 (18.000mil) och plötsligt från ingenstans slocknar den på vägen och med det tänds motorlampan. Jag försöker starta den vilket den gör men då går den väldigt dålig på tomgång och sedan dör den helt enkelt men gasar jag så kan den hålla sig vid liv men då låter den ingen bra. Efter flera försök så dör ju batteriet till slut. Polare kommer med sin dator och raderar felkoder samt startar upp den med startkablar och då går den fint så jag hann då köra hem bilen. Han kunde inte tyda felkoderna ordentligt men gissade på att det kan vara Luftmassemätaren. När den väl var igång så drog han ur LMM kontakten men ingenting hände.

Min fråga till er är om det verkligen kan vara LMM som spökar? Är detta typiskt tecken på LMM problem? Dom var inte direkt billiga heller -_-

Skulle verkligen uppskatta er hjälp och kunskap.

Mvh / Josef
K2
348
K2
523i -97
Du får ursäkta om jag är tråkig här men om jag vore du så skulle jag börja med att avläsa felkoder med tex Carly, en diagnosutrustning som kan avläsa de flesta moduler i en bil som du har.

Det är nästan omöjligt att börja spekulera om möjliga fel utan att man har detaljerad information från bilens div system.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Josef det finns bara ett sätt att gå vidare. När felet uppkommer nästa gång så läs av felkoder igen och skriv upp dessa så kan forumet hjälpa dig att tyda dem.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Jo
2
Josef Slaibi
525 -2002
M3 -2003
Sorry för sent svar, jag beställde obd2 fel läsare och fick den idag.
Felkoderna jag får upp är:

P0102 mass or volume air flow circuit low input.

P1620 MAP cooling control circuit signal high

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.