|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Skulle tippa på att #2 på respektive sida är dåliga - mycket vanligt när bilen rullat en del. Svårt att känna sig fram till glapp då allt sitter i spänn, men är de dåliga slits däcken snett på insidan då hjulen inte blir parallella när man kör och axeln utsätts för krafter när man gasar/bromsar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Skulle tippa på att #2 på respektive sida är dåliga - mycket vanligt när bilen rullat en del. Svårt att känna sig fram till glapp då allt sitter i spänn, men är de dåliga slits däcken snett på insidan då hjulen inte blir parallella när man kör och axeln utsätts för krafter när man gasar/bromsar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Dom kändes bra då jag hade ute nummer 17 när jag bytte drivaxel | |
|
Har nu gjort hjulinställning och det slutade med -1.40 camber bak toe stog lite fel bak så det blev justerat. kan tydligt se att Euromaster förra året gav mig mer minus camber kan se det på luft bälgarna är mycket närmre ytterkant i sina hål till och med en bälg som gnidit emot plåten lite. Så tidigare borde jag legat på runt -1 camber kanske och nu -1.40 och vianor hävdar att -1.40 är inom ramarna och då är det väll så. kan tydligt se om jag lägger mig bakom bilen att däcken tiltar innåt i överkant. kan inte försåt varför man ska ha så jävla mycket camber på en bruksbil och det blir ju bara mer - camber ju tyngre du lastar och ju mer du gasar. så dom vinterbäck jag har Goodyear Ultra grip ice med dubb gillar inte camber! Däcken låter bara bak oavsätt vilka av däcken jag sätter bak men inget fram troligtvis för att det inte finns någon - camber fram. Dom låter som en blandnig av hjullager och kass diff mellan 40 och 130 typ. men när jag slänger på sommardäcken som är lite slitna har jag samma ljud men mycket lägre och bara mellan 70-80. Med sommardäck är det bara jag som hör ljudet så det kan vara en skada i mitt huvud vem vet. så här ser vinter däcken ut grovt v format traktormönster inget jag kan rekomendera dom gillar inte delad bakaxel. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.