|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har 245hk-motorn ej X. 1.2 i stan. Nja. Nu beror det på stad. Stockholm/Gtb/malmö i rusningstrafik. Gas/broms......Kanske. Har man sen blyfot. Absolut. Jag kan få min att gå på 0.75 i stan.....Men, den kan också dra 1.5 om jag vill Så det är nog körstilen som styr mkt. |
|
|
Tror de flesta tänker/relaterar den de vanliga stad, landsväg och blandad körning när man tänker på förbrukning och jämför. Att det finns extremer på varje håll är ju helt irrelevant och går inte att jämföra. Med extrem ecodriving får man ner sin bil under deklarationer och köra med lägsta möjliga växel (då högsta rpm) ger sämre. Lite kul fakta med min, köpte den ca 2.5år sedan nolla färddatorn när jag köpte den och den ligger på 0,84 l/mil i detta har jag då kört flygfält, mycket stadskörning, flertal årliga resor till Tyskland och några helt genom Tyskland då kört fullgaserepor från ca 100 till upp till toppfart gång på gång och vid frifart i princip aldrig hållt under 200km/h (kör nattid). Gillar acceleration så tar varje tillfälle jag kan och ändå legat in snitt 0,84. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.