|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om batteriet är laddat och har tappat så mycket i CCA är det kass! Det har tappat ca 30% och gränsen för "byt ut" ligger på 15%... Det viktiga är kanske att garantiärendet är startat (försök få ett kvitto på det) i tid - om det sedan drar ut lite på tiden spelar det ingen roll så länge du påtalat felet inom garantitiden. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Inte laddat! Ska ladda det o sedan åka till verkstaden o kolla direkt efter o se vad det avger. | |
|
Låt batteriet vila i minst ett dygn efter laddning - mäter du innan dess kommer du att få en för hög laddning i avläsningen. Batteriet behöver stabilisera sig innan mätningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack Johan! | |
| Hur har det gått? | |
| Varit magsjuk så jag har inte lyckats få tummen ur. | |
|
Får återkomma med en fråga angående Lidl-laddaren jag köpt eftersom den har en lite skum ”funktion” som nån kunnig kanske kan ge lite klarhet i? Efter laddfasen går den över till bulk/float med ett visat värde 14,7V i displayen. Detta värde står fast utan att ändras under flera dygn. Trycker jag på funktionsväljaren till off sjunker värdet sakta ner till 13,1V och stannar där. Jag har mejlat Lidls kontaktperson och fått veta att detta är normalt och inte skadligt för batteriet. Jag är fortfarande lite skeptisk och vill inte riskera mitt nya AGM-batteri. Är här någon som kan ge ett utlåtande? :) |
|
|
Hej, Behöver ladda batteriet på min 420, vet någon ifall det sitter laddpunkter under motorhuven? Dvs en pluspol. |
|
| Ja :) | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Robert Lundberg : Jepp, det finns - bara att koppla in! Öppna upp din instruktionsbok till sidan 211 och kolla i kapitlet "Viktigt i motorrummet". Pil #1 visar "Starthjälp, batteriets minuspol". Pil #4 visar "Starthjälp, batteriets pluspol". Det är på dessa anslutningar som du ska koppla in din batteriladdare - står även förtydligat i instruktionsboken - se nedan. Så kolla alltså även på sidan 227-228 i kapitlet "Laddning av batteri". I underrubriken "Anvisningar" står det "Batteriladdare för fordonsbatteriet får bara anslutas till spänningsuttagen för starthjälp i motorrummet". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.