AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.356

Synpunkter på denna 520d -12

Sida 1 av 2
Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
Håller på och letar en andra bil och egentligen en mindre bil och runt 150tsek men kan stretcha budget uppåt lite.

Någon som kan ge lite input på denna 520d, vettigt pris/utrustning?
Reg: FLS385
Länk
Utrustning: Länk

Är ju inte monster utrustad men Automat är minimum på min lista och backkamera stort plus när frun ska backa runt den.

Få mil och 2 ägare varav sista haft den kort tid.

20" fälgar ser bra ut men hur mycket blir komforten lidande?
Lite tveksam till färgen på skinnklädsel också men osäker på om jag sett den i verkligheten.

- Tacksam för lite allmänna input.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror faktiskt det kan vara riktigt snyggt/sobert med den bruna inredningen och inte så mainstream!

Knappa in sista sju i chassinummret här:
Länk

Så får du upp bilder på ut- och insidan.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
Lysande, tackar.
Faller faktiskt mig i smaken.
Åkte en sådan i Deli just 2012 med den färgen på klädsen.
Det var en av "Limo bilarna" som Leela Palace hade, kommer ihåg att jag gillade färgen.

Om "ni" skulle vara aspirant på den bilen, är det något ni skulle kolla upp bortsett stämplar i servicebok och bilens skick (visuellt och provkörning)?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Känns som att killen försöker få 20 tusen extra baserat på stora fälgar. Skulle hellre valt denna för ~samma pengar: Länk

-------
//Lövet
Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
Den vita ser ju fin ut.
Men du menar att den vita, ett år äldre och dubbla miltalen skulle vara värd 30tsek mer än den svarta (om den haft ”standardfälgar”).
Du får gärna utveckla det så jag förstår vad som skiljer, är ärligt tala inte så insatt i modellen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den har M-paket vilket kostade i storleksordningen 40 tusen extra när den var ny. Sen är nog 190k inte färdigförhandlat kanske?

-------
//Lövet
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Du letar efter en mindre andrabil och kommer fram till en gammal BMW 520d med 20 tums hjul? Är ju varken liten eller billig i drift.
Komfort mässigt är det förödande, vill du ha komfort är det max 18 tum
Nä köp en beg Golf med 150 hk tsi motor och DSG låda. Fasen så mycket bättre andrabil. Eller för 200 får du en helt ny Octavia, osexig bil men den är ny.
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
@Treo

Ska inte bre på kring hur fin den vita är men hör av dig om du vill diskutera, det är jag som säljer den. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varför måste en andrabil vara liten, tråkig och ful? Förstår inte.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

För dom pengarna går det att nå en faceliftad -14 med skapliga mil på mätaren.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte med 5000 mil på mätaren dock

-------
//Lövet
Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
@GoC Det är ju en aningens impulsiv tanke när det kommer till 5-serien som andra bil, erkänner...
Service och förbrukning spelar ingen större roll då den kommer rulla runt 800-1000mil per år så om den drar 0.3 eller 1liter milen spelar ingen större roll.

- Köpa ny bil är inte min grej, tar hellre en ett par år gammal "roligare" bil för samma peng.
Har varit inne på golf men är rätt trött på VW generellt.

Håller med om att en andra bil inte behöver vara liten eller tråkig, däremot så är det en stor fördel med liten bil i Stockholm och med en Fru som bucklat, repat och synat diken med varenda bil vi haft.

Börjat kika på Mini Cooper (har aldrig provkört någon) men det hör väl hemma i annan del av forumet.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Om hon ska fortsätta syna diken, är det väl bra med en stor och krocksäker bil?
Och den bruna skinninredningen är jättesnygg. Ingen svart grotta..

Vi har 5-serie både som andra och tredjebil, Varför nöja sig med annat?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Beror ju lite på vilka behov man har och givetvis vilken budget...

Om man bara ska transportera en eller två vuxna i stadsmiljö merparten av tiden, skulle jag nog fundera på en X1, 1-serie eller kanske 3-serie (om vi pratar BMW).

Mini har jag ingen erfarenhet av så där avstår jag från att uttala mig.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Sorry för offtopic, men är det bara jag som tycker det ser skitfult ut med 20" eftermarknadsfälgar?
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
@Naikon, nope, speciellt inte eftermarknadsfälgar med för låg offset på en osänkt bil - jag får dåliga vibbar och hade letat efter en annan bil.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Helt benägen att hålla med. Och ännu värre i kombination med en svart grill med "m-streck", oerhört smaklöst...:)
Jo det såg inte så kul ut med dom fälgarna..

Tr
44
Treo
Ducati Hypermotard 1100s
Den vita ser ju fin ut.
Men du menar att den vita, ett år äldre och dubbla miltalen skulle vara värd 30tsek mer än den svarta (om den haft ”standardfälgar”).
Du får gärna utveckla det så jag förstår vad som skiljer, är ärligt tala inte så insatt i modellen.
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Försöker mig på en jämförelse :)

Vita
+ M-sportpaket (minns inte vad det kostade men ~40kkr)
+ Original 19' M fälgar (gissar på diff 10kkr mot eftermarknad)
+ Original 18' vinterfälger (ingen aning vad den andra har iofs)
+ Sätesvärme bak

Svarta
+ 5000mil mindre
+ Backkamera/spegeldip
+ Helljusassistent
+ 7 månader nyare

Kan inte uttala mig om skillnad i skick eller var en svarta är servad.

Sen är jag öppen för förhandling precis som andreas_l skriver.

Ber om ursäkt för om det blir för mycket annonssnack i egen sak tråden, tar gärna resten via telefon el mail, kolla annonsen för kontakt.
Håller med Robert Lundberg, för den summan går det att få en faceliftad -14 med skapliga mil på mätaren.

T.ex. Länk

Den länkade bilen har ju bara helt hemska fälgar, som dessutom lär slita däck samt hjullager i förtid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.