|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har susab på min (6.000:-, år) och den står på mamsen som bor nere på Gotland. Jag fick den vandaliserad för ett par veckor sen i Jordbro/stockholm, och det var absolut inga problem att få ut ersättning för det. Och det var inga småsummor utan det låg närmare 50'. Jag nämde det för susab förut att jag inte ville ha bilen på mej så att folk kan se reg.nummer och åka hem för att plocka grejer på den, tex fälgarna. Och då sa dom att min morsa är fri att låna ut bilen hur mkt hon vill så det var inget problem. /Bimmerman |
|
|
Bimmerman// Har du fått tillbaka pärlan? Blev resultatet bra? /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Nope, har inte fått tillbaka den ännu. Pratade med dom på BMW igår och den stog på lack i Grödinge och han trodde inte den skulle vara klar förräns om en ca vecka. Saknar min älskling .....:( /Bimmerman |
|
|
druid>> Ja, jag antar att min M5 fick ett rätt hyggligt pris eftersom jag i stort sett har betalat samma peng för mina föregående bilar (525i 24v och 318is E36). Bor i Östersund för övrigt med ca: 60000 inv. De var i och för sig importerade medans M5:an är sv-såld. Dock var det lite lustigt eftersom jag fyllde i trygghansas webformulär (som räknas som offert i 30 dagar) då jag skulle kolla priserna. Eftersom jag inte fått svar inom en timme så ringde jag dit och kollade priset istället. Prisuppgiften jag fick per telefon tror jag var runt 14000:-/ helår!! Jaha då är det väl bara att prova ett annat bolag tänkte jag...dock så fick jag svar på webofferten precis då med priset 6552:-. Ringde upp på direkten och frågade vad som gällde eftersom jag fått olika priser..fick svaret att webofferten var den rätta. Veckan efter kom en besiktingsman från försäkringsbolaget och kollade in bilen. Vet inte varför? Det var dock klart på 5 minuter plus en provsittning :)) Han snackade om att han hade varit en hängiven bmw fantast i yngre dar osv..och berömde bilens skick, vilket alltid är trevligt :) Hur som helst så gick allt bra och priset kan man väl inte direkt klaga på. |
|
|
Har själv en 523i A-96,Folksam har höjt min kostnad till 9470kr,ringde idag till LÄNSFÖRSÄKRINGAR i Gbg. och fick ett pris på 6007kr.(under 1000mil+bilen värde130 000kr. VINST ca 3470kr/10minuter.mvh. Håkan i Götet. |
|
|
Folksamm är det värsta skiten som JAG har träffat på... Dom ville ha 25 000:- för min M5:a då jag bor i villa i lilla Oskarshamn. Tog och kollade på farsan som ochså har samma förutsättningar och gå gick dom ner till 8 000:-. Men mamma skrev den på sig och vi tog BMW-vänliga Länsförsäkringar för 2800 ½ året. I helförsäkring med 1000 mil. Visst är det individuellt men jag har alltid fått länsförsäkringar som billigast. När jag bodde i Haninge så tog FOLKSAMM 1500:- i kvartalet i trafik för min lilla snikbil e-30 323-86... Jag håller mig till Länsförsäkringar! Men smaken är som baken... Vissa gillar faktiskt SAAB :) M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
kilen: Visst finns det andra inlägg för "ointresserade". Jag ser mig dock inte som ointresserad eftersom jag vill påpeka att vissa som är på gång att teckna försäkring kan dra allt för stora växlar av att någon här i forumet skriver att t.ex. "Länsförsäkringar är bäst och billigast", det vore ju synd eftersom det inte alls är så för ALLA. Att skriva som Matte: "VARNING för IF!!! Skojarnas skojare..." tycker jag är mycket beklagligt. Antagligen har han råkat illa ut och drar därför hela företaget, med hundratals eventuellt tusentals anställda, över en kam. Ni måste väl förstå att det finns flera personer (skadekontrollerare) på ett och samma företag och att dom gör sina peronliga bedömningar. Vi är alla människor och vi är alla olika. Det finns människor som är missnöjda i alla försäkringsbolag, var så säkra. Ska man då kalla alla försäkringsbolag för "skojare"? Ja, kanske det - men vilket ska man välja? Kan meddela Matte att jag smällde min före detta Z3'a, reparationen kostade drygt 100.000:- och If stod för hela kalaset utan något som helst krångel. Dessutom tycker jag att det säger sig självt att det inte är rent spel att försäkra sin bil på någon annan än den huvudsakliga brukaren ("riktige ägaren")... Men det är väl upp till var och en att ta den risken. roadZter |
|
|
DanneZeta......... hhhmmmm... Om du inte har förstått det än så är inte alla här på forumet 24+ d.v.s. premien är skit hög. som jag 25000:- för en bil som är 10! år. på fyra år har jag betalat vad det kosta att köpa en!?! När jag blir lika gammal som dig så ska jag glädjeligen ha ALLA mina bilar skrivna på mig. Tror du att det är kul och åka runt och veta att bilen är skriven på morsan bara för att jag inte har råd? Men jag tyckte att när det skiljer 19 000:- per år så kan jag ta den smällen. Dessutom så får vi bruka bilen lika mycket båda två. Dock så är det 1000 kr mer i vangskadesjälvrisk om jag krockar än min snälla mor. Jag mottager gärna sponsring så jag också kan säga att jag äger en bmw. Men jag lär nog få vänta tills jag fyllt 25 om ingen sponsrar förståss... :() M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
bmw_m6: Jag är fullt medveten att inte alla här är 24+. Har jag påstått något annat?! Dessutom så har jag själv varit i samma sits, dvs ung med dyra försäkringar (betalar idag 1.000:-/mån). Jag skrev ju faktiskt att "det är väl upp till var och en att ta den risken" när det gäller att skriva bilen på t ex mormor. Det finns ju faktiskt en anledning till att premierna är så pass mycket dyrare för yngre människor, och livet är långt ifrån rättvist alla gånger. Dessutom så kan vi alla välja, och har man inte pengar kanske man skall välja ett annat (billigare) alternativ än att åka snålskjuts på andra. roadZter |
|
|
Jag tycker du ska vara nöjd med det pris du fått från If. Men det beror kanske på vad du haft för bil tidigare. Från en Fiat är steget rätt stort... Själv betalade jag 1000 SEK / månad för en halvförsäkring hos If skadeförsäkring Dial och det var 'bara' en 320iC. Nästa gång jag köper bil börjar den på x och slutar på 5. Då skall bilen frakta bebisar och matvaror. |
|
|
Kjell det var det jag visste X5 3.0dA med dragkrok färdig för att dra tattarlimpa och trippla barnstolar och takbox:) Mvh Asken |
|
PeterM5 |
Tja.. Har kollat upp de olika bolagen nu. och det sluta med att byta till länsförsäkringar och 2800:-/halvåret i helförsäkring. Tycker att det är helt shysst. MVH Peter |
| Asken, he he. Japp, jag har också provkört dieselversionen, om än en kortare tripp än den du gjorde. Min tilltänkta fru vill ha antingen en Volvo XC90 eller annan SUV. Hon håller förvisso i den största inkomsten till hushållet men jag räknar ändå med att avgöra valet när det blir av... | |
|
> DZ jag kanske missförstod ditt inlägg -men du skrev: -vore tacksam om jag slapp höra..... Då menade jag i all vänlighet att byta inlägg skulle innebära att du slapp "höra" Eller skall du avgöra vem som skriver vad? Om inte - gnäll inte på vad andra skriver... Alla är inte över 25, då blir lätt lite pratspråk... ;-) välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Jag betalar 550:-/mån för en helförsäkring på min. Bilen står på en 45 år gammal kvinna. (Inte min fru) Försäkringsbolag = Östgöta Brandstodsbolag Akta dig för IF, dom är inte särskilt pigga på att betala ut några pengar om det väl händer något. (Vet av egen erfarenhet) /// Riktiga motorer suger /// |
|
|
kilen my friend, tråkigt att du pga mitt första inlägg i denna tråd kände dig utpekad - det var inte alls min mening. Alla har rätt att skriva vad dom vill så länge man följer paragraferna, jag påstår mig inte vara någon som skall avgöra vad andra skall skriva. Jag tycker att forumet är ypperligt till roliga och konstruktiva diskussioner mellan bilintresserade människor och i synnerhet märket BMW. Dock reagerade jag efter att så många gånger få läsa dessa "råd" om försäkringsbolag från enskilda försäkringstagare, det är långt ifrån endast i denna tråd som samma snack dyker upp. Ena gången är det bolag X som är billigast, andra gånger är det bolag Y som är billigast. Sedan fortsätter det med att bolag Z är skit om du skall ha ut något vid en eventuell olycka och att bolag Q höjer sina premier med 75% efter första året (and so on, and so on). Bara för att "Kalle" haft problem att få ut pengar från bolag X vid en olycka betyder inte det att varenda stackare som tecknar försäkring i detta bolag kommer att ha exakt samma problem, sorry men det fungerar inte så. Det enda jag ville poängtera i all välmening för samtliga BMW-bröder som hade lust att läsa mitt inlägg är att dom själva skall skaffa sig sin egna uppfattning då det varierar så enormt mellan de svenska försäkringsbolagen. Att veta hur försäkringsbolaget agerar efter en skada el dyl vet man tyvärr inte förrän efter olyckan varit framme... roadZter |
|
|
Vad märkligt DanneZeta att de är 2st som har haft problem med if, o nu e vi 3 för jag HATAR if. Dom vägrar att betala, vet av egen erfarenhet jag med. Jag kommer aldrig att ha en enda försäkring hos dom igen någonsin, men dom tycker säkert det är värt det för att spara 2000kr. Bara bilförsäkringen går på 6000 per år, grattis if det är 300.000kr på min livstid. Har länsförsäkringar nu, enbart för att jag har hört från många personer, både här o där att dom inte krånglar med betalningen. Försäkringsbolag är till för att hjälpa när nåt går fel, det gör inte if. Oj nu blev detta ett enda långt hatinlägg ang if, men jag hatar verkligen if, och har gjort det till min uppgift här i livet att se till att de får så få kunder som möjligt....nästan iaf. Till sensmoralen nu: bedöm inte försäkringsbolagen enbart efter premier tänk lite på vad som händer när du verkligen behöver dom. |
|
|
peterM5... Vad va det jag sa... Länsförsäkringar+BMW=SANT... If+saaaab=sant... hahahaha // Ha det... M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Ska man ha en dyr bil ska man fan betala för den oxå och låta morsan vara. // min egna privata åsikt |
|
| Tjena! Våran M5a är fösäkrad på länsförsäkringar och det är en import och vi betalar ca6600 helår/helförsäk! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.