AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.826

Köpt M5 i dag. Försäkring HJÄLP!

Sida 1 av 3
PeterM5
Hej..

Köpte mig en M5 i dag =) och det känns verkligen bra!
Har satt den på min mossa som är 44år haft körkort i massor med år.

ringde och försäkra den på IF= 10500Kr hel år helförsäkring.

Nån som vet om det finnes billigare bolag, som kanske kolla upp priser innan ni försäkra era.

i så fall vilket bolag är billigast???

Med vänliga hälsningar Peter
IF???????
e' du go' eller.....;-)
kolla susab.se
Tänk på alla frågor som mamma skall klara när det hänt nå't.
Om vill låna den ibland är hon nog rätt mamma....

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
kilen: if var faktiskt billigast för mig också. Iallafall enligt farsan. Nu blev jag lite orolig här...får ringa runt imorgon och höra! Men jag läste precis i en tråd att susab inte ens försäkrar bilar med större motor än 525i pga att de då räknas som sportbilar?? Stämmer ej?

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
gu
394
gurr
M5 -95
10500 är ett bra pris. det går nog att kapa nån tusenlapp/år på det priset, förutsatt att försäkringstagaren har alla andra eventuella försäkringar i samma bolag och kanske också varit kund hos dem en längre tid. då kan också rabatt ges. jag betalar dryga 8000/helår, då far min har alla försäkringar i samma bolag.
Min e försäkrad där kostar 8000 om året med månads betalning......

på susab alltså...

PeterM5
Tacka snabba ryck här inne på forumet. Det gillar vi =)
vad är susab för bolag??

Vad menar du med detta
IF???????
e' du go' eller.....;-)
kolla susab.se
Tänk på alla frågor som mamma skall klara när det hänt nå't.

i papperna fån if så står det ju bara att om nån under 25 kör bilen när olycka inträffar så har man bara en högre själv risk +2000:- Tycker jag att låter ganska rimligt eller.

MVH Peter
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
PeterM5, det har hänt att försäkringsbolag har vägrat betala ut ersättningar om ägarförhållandet har varit oklart/medvetet manipulerat (som i ditt fall!). De lägger gärna ett antal timmars arbetstid på att luska i sådana saker om de kan slippa betala ut pengar för dyra reparationer eller stöld.

Det är en medveten riskt du tar vid försäkringsbedrägeri, som att ange felaktig ägare på bilen.

Kollade du inte upp vad bilen skulle kosta dig i försäkring innan du köpte den?

Webadress susab:
www.susab.se

Mvh
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Kör på länsförsäkringar! Dom är billigast på bmw. jah har alla mina 2 där.

M5 I LOVE

Länk

Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
PeterM5
Tja..

OK men det är ju bara att säga att det är mossan som kört om man nu mot förmodan skulle åka av vägen.

noppe kolla inte upp vad det skulle kosta innan jag köpte/byta den. Ville bara kolla om 10 000 var ett rimligt pris efter som mina förre detta bilar har legat på ca hälfen av detta (Audi S2, Calibra T, 325cab, Corrado G60 mfl)

Tror ju inte att det är många 20åringar som sätter liknande bilar på sig själv. Eller??

Ha det MVH Peter

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Bara för att en viss individ fått lägst premie på t ex Trygg-Hansa betyder inte det att just detta försäkringsbolag har lägst premier för alla. Det är så ruskigt olika, vissa bolag premierar landsbygd framför städer mer än andra som premierar åldern och andra bilmodell och årsmodell och så vidare... Så jag är tacksam om man slipper höra tjatet om vilket bolag som är billigast. Det är ju bara att knappa in försäkringsbolag på Länk och ringa runt och fråga efter pris - kan det bli lättare?

Vore mer intressant om någon kunde visa en jämförelse mellan de olika bolagens villkor och självrisker på importerade respektive svensksålda BMW i stället.

roadZter
Instämmer till 100% med Johan B!!!

VARNING för IF!!! Skojarnas skojare.... Betala hellre någon tusenlapp extra någon annanstans! Du komemr inte ångra dig den dagen det behövs!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Matte: på vilket sätt är if skojare?
Tar till alla möjliga medel för att slippa betala...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Matte: ajfan....får diskutera det med farsan, då han står för kulorna vad gäller försäkring.

Och nej jag har inte bilen stående på honom bara för att få lägre premie: vi kör ungefär lika mycket med bilen, och det vore ganska dumt att ha den stående på mig (4000:- dyrare/år)
Står mamma pall för ett regelrätt förhör......
Att "fuska" kan bli j-t dyrt.....
ps "e'du go eller" är Göteborgska för -vet du vad gör- ds
Jag skoja till det lite bara :-(

välstämd tretummare med F1 ambitioner
M3_BMW
bmw_m6: Håller med dej angående Länsförsäkringar.
Aldrig varit problem med dom om det har varit något.
Det är viktigare tycker jag än eventuella tusenlappar
man spar på andra bolag, om man spar något.

BMW M bilar, när du älskar att köra.
> DZ JAG menar INTE att susab är billigast bara ett tips för jag hittar inte susab på gula sidorna...
Se'n kan det vara kul att jämför bolagen oxå, inte så allvarligt...
Det finns andra inlägg för ointresserade -no hard feelings-

Men visst har Danne rätt ring till ALLA och begär in offert det funkade för mig.
Lita INTE på insplanet eller liknande "mäklare" de kom inte i närheten av mitt pris...

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Min M5 kostar 6552:-/år och helförsäkring hos trygghansa. Hos LF där jag brukar försäkra mina BMW så skulle dom ha smått otroliga 14000:-!!! Hutlöst!

Tycker försäkringsbolagen är några jäkla pengsugande skojare!
Insplanet är ju bara att slänga i soptunnan. Dom har ju inte speciellt många bolad som dom samarbetar med.
I mitt fall då 540'n är importerad (ååå va ovanligt) så ville inte ens vissa ge mig ett erbjudande...

Måste dock säga att jag är lite avundsjuk på beamer som har lyckats hitta en försäkring för 6552 /år.. Misstänker att det inte direkt är en storstad du bor i?.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.