|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
När däcken är riktig inkörda brukar det ge sig, nu när det är svalare upp till 30 mil. Allt enligt en gammal artikel jag läste för ett tag sedan. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Jag tycker M3'an är väldigt kinkig på däck! Inget fel med det iof :-) Min förra M3'a betedde sig som om bussningarna o dämparna var ganska slut. Tex vid gaspådrag "ålade" den sig där bak om vägen var det minsta spårig, det räckte med att åka över mittlinjer o så. Det satt Dunlop SP8000 på i ena änden o Dunlop DP40 eller va-de-nu-hette i andra. Bytte till nya däck runt om o simsalabim ALLT blev perfekt! På min nuvarande satt Pirelli PZero directionale o assymetrico. Inga spårning men extremt giftigt beteende i väta trots väldigt bra mösnterdjup. Bytte däck o bingo! Just nu har jag lite ålningstendenser igen vid fullt gaspådrag men då är vissa däck ordenligt slitna o det försvinner alt. kommer tillbaka beroende på var jag sätter de olika slitna däcken... Bra grejer kräver bra grejer :-D /Magnus T --------------------------------------------- Fyrdörrars familjebil till SALU: M3 limo Massa bilder o info: Länk |
|
|
"Jag tycker M3'an är väldigt kinkig på däck!" Det tycker inte jag, inte mer än någon annan bil. "freakar" Jag har kört M3a på regummerat skit som Marshal och det var självklart en utmaning, men dom va ju billigast på marknaden!!!! Tack Alven&Ingvarsson som köpte tillbaka skiten för 70%av vad jag hade gett. (dyra 10 mil) Självklart skall man lägga på det bästa man har råd att köpa, förmodligen helst R-däck. |
|
|
vid inbromsning så är det där vanligt att det blir så som du beskriver.. i alla fall om du har nya bak och gamla fram.. det är inget fel på de nya däcken. //Bilmekk på BMW |
|
|
"Godsägarn" Marshal e inte regumerat var har du fått de ifrån?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.