AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.321

Prisnivå F10 F11 dieslar faller?

Sida 2 av 2
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Bruttopriset var lite högre...
Det är en touring
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Fick input att leasingföretagen nu i höst märkt av kraftigt prisfall på just BMW 5 serie. De har blivit tagna på sängen och försöker sälja återlämnade bilar med som de säger ”alternativa” metoder. Har sett några sådana annonser och tyvärr har de en hel del att lära där vad det verkar. Ostädad bil, dåligt ljus och allmän dålig kvalite på bilderna. Men som sagt onormalt kraftigt prisfall som väl är en direkt följd av kraftiga rabatter på nya bilar samt utgången modell.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag vet inte om priserna har gått ner så mycket på senaste tiden. Jag köpte min för 240' i juli och den hade då gått 7300 mil och var nyligen skattad, besiktigad och servad. Jag hade några krav på utrustning: Touring, M-Sport, dragkrok, tonade rutor, sportautomat, mörk färg och aluminiumlister/-rails.

Kollar jag idag hittar jag bara 2 stycken likvärdiga som är billigare.

Ej mörk färg samt att den saknar dragkrok vilket gör att den inte är särskilt mycket billigare: Länk

Saknar aluminiumlister/-rails men har navi och skinn som min saknar: Länk
bl
270
bluetrain
x3 msport
Ni som har f10/f11 ute på försäljning. Fortfarande trögt med spekulanter?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker det är orimligt stor prisskillnad på bilar med och utan M-sport plast. Skiljer mer än 50k som begagnat. Fattar inte att folk kan bli så besatta att bilen ska se snygg ut utvändigt, när de själva sitter inne bilen.
Länk
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska lämna min E39 touring för någon nyare bruksbil..

Har kollat runt lite och undrar vad ni anser är rimligt pris på en 520d touring automat med m-sport? Hade helst velat ha en faceliftad samt helst en bit under 10k mil. Men en välskött bil av tidigare årsmodell skulle också fungera bra. Hur är X-drive?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Marin: Det bästa med M-Sport är ändå stolarna, helt fantastiska. M-sport är den mest prisvärda extrautrustningen du kan välja till vid köp av ny bil, verkar som man får tillbaka dom extra pengarna vid försäljning begagnat. Sen ser dom så jävla mycket trevligare ut på utsidan också.
bl
270
bluetrain
x3 msport
för er som är på jakt på f1x så måste det vara goda tider att göra en bra deal. min låg ute över en månad utan några vettiga spekulanter vilket för mig var lite förbryllande då skicket var perfekt och den låg "rätt" i pris. bara de där ohyfsade som skambudar hörde av sig. kändes nästan som ren flax när det kom en vettig köpare. konstigt att g31an skullr påverka så mkt jag menar f11an är ju ingen uddabil direkt...
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Jag tycker inte ännu man ser något direkt "fall" (iaf baserat på annonspriser) värre än normalt, men en nedåtgående korrigering bör väl rimligen vara på gång med tanke på ett stort utbud samt rådande miljödebatt. Den första generationen är ju trots allt snart 8 år gammal så då känns väl priser runt 120'-150' rimligt, om inte högt då många av första generationen verkar vara tomhylsor när det kommer till utrustning. Min första lci från 2014 byttes in för drygt ett år sedan för 180' (ca 8000 mil, hyfsad utrustningsnivå) och senare enligt uppgift såld för ca 220'.
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Ja när man kollar runt så lite så är 520D svenssons favorit nr1.
Man är lite trött på dessa vita tomhylsor. Provade en 525D för ett par år sedan.
Alltså den med sexan. Otroligt skön att köra och alldeles lagom om man skall mynta uttrycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.