|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vad är din ungefärliga budget och vilka måsten har du i utrustningslistan zeb1970? | |
| Märkligt, jag har mig veterligen hydraulisk servo på min F10 -16 | |
| jsn: Har du en M5 eller en xdrive har den troligen hydraulisk servo, annars elektrisk hjälpservo. | |
| F10/11 framför E60/61 generellt, men utifrån körglädje och smidighet kan E60/-61 helt klart vara det bättre valet med motsvarande motorstyrka som F10/11. | |
| Har xdrive | |
|
Har E39, E60 och F10 på gården och jag måste påstå att jag trivs lika bra med alla tre. Skulle säga att det bero mer på skick, motor och utrustning, samt givetvis vilken budget du har. Tycker att alla tre känns som de har samma kvalité och är lika "tajta". Givetvis skiljer designen och tekniken typ antisladd, blåtand, led m.m. dem åt. |
|
|
Tack för alla kommentarer. Jag kommer nu att fokusera på F11:an Har inte någon direkt glädje av allt "lullull" men visst, finns det är det ju skoj. Blir en 525da eller 530da. Kravet från mig är 6:an, aut, drag, nyckelfri start, Touring. Helst M-ratt. |
|
|
Satsa på en 530d. Det är "optimala" motorn i F11. Betydligt roligare och skönare än 520d och ändå tillräckligt bra jämfört med 535d. Mest för pengarna! Gärna med X-drive förstås.En 530d tror jag dessutom håller värdet bättre än 525d. /Anders |
|
|
Jaha, då var det klart. BMW 530da f11 2011 15000mil Nöjd än så länge :) |
|
| Gratulerar! | |
| Härligt! Jag är galet nöjd med min F11 hittills, tror du blir detsamma! E61 dock mer "körglädje" men F11 grymt stabil och väl ihopskruvad på alla sätt, och vridet i dieseln är mumma. | |
| Kul med återkoppling i en tråd. Trevlig bil du hittat - låter väldigt rimligt att du är nöjd! | |
|
Tack. Håller med om körglädje. Har provat några E61:or Roligare att köra. Tyvärr är det ingen M-ratt eller M-stolar...men man sitter fan kungligt ändå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.