AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.655

En snabbare kombi Bmw vs Audi 5XX vs A6

Sida 2 av 2
Sen tycker jag rent allmänt att man skall köpa din bil man vill, oavsett märke, årsmodell, prisklass osv. Varken kunder eller grannar har med detta att göra är iaf min åsikt. Jag tror heller inte att om nu en enstaka kund har synpunkter på detta, ja vad tjänar man på den, eller rättare sagt förlorar på den om hen nu inte vill vara kund längre pga av min bil. Eller parkera då längre bort :-)

/Anders
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Allt hänger på vem du ska besöka och i vilket syfte. Vinna förtroende, som säljare är det i somliga tillfällen kanske inte rätt komma i ett vrålåk till närmare en mille och en fet Rolex på armen. I andra affärsrelationer är det just ett vrålåk och en fet Rolex du bör komma med.

Crille
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Då är väl Audi och en Omega den perfekta mellanmjölksvägen till alla kundrelationer!
MU
940
MUC
M340i - 2025
Förstår dig mycket väl Slippy, det har hänt att man har fått syrliga kommentarer vid kundbesök även om man kommer i en fem år gammal BMW som är värd en tredjedel av de nya Volvo XC60 som det dräller av på tjänstebilsparkeringen utanför företaget man besöker. Då jobbar jag inte ens som säljare utan är ditkallad av kunden för någon form av konsultation.

Klassikern är väl den svenska husmäklaren som helst skall komma i en Nissan Micra när de besöker kunden vid ett försäljningsuppdrag, för fin bil så tänker säljaren att hen tar för mycket i provision. Tvärtemot i USA, ju finare bil desto bättre tycker säljaren att det är eftersom det då visar hur bra hen är på att sälja just hus. Kan vara en myt/skröna som Verdi säger, men ingen rök utan eld heter det väl.

Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Lus: Hahahaha, spot on :)
"Tyvärr" säljer privatpersoner...

@Lus är det den nya A7:an du har/beställt?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Slippy, nej, sista gamla typ. Levererades i november.
Men hur ofta ser kunden vad man kommer i för bil över huvudtaget?

/Anders
Sen får man väl ändå hoppas och tro att kunden köper pga att du har en produkt eller tjänst man behöver samt att du uppträder förtroendefullt och professionellt och inte beroende på ditt bilval.

/Anders
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tack för bra svar, Anders/Med känsla!

/Masten
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Det är synd att jag aldrig gillat F10 annars hade en M550D varit perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.