AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.205

Ärliga erfarenheter av Tesla mot BMW

Sida 4 av 4
Si
51
Silwer72
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Tja, om de flesta byter till helelektriska bilar, som då ju kommer vara av alla möjliga märken och priser.
Klart det påverkar om alla ska laddas, vi har ju ett sånt land att många behöver bilen det är ju dörför staten kan ge sig på oss vad än vi gör egentlugen, de 3.9% bestämmer enormt mycket.

Klart det påverkar allt, men vi köper in elen från brunkol helt enkelt, suveränt val.

Vi betalar idag priser efter oljan fast ingen används här, den el som görs i sverige ör väldigt billig idag att tillverka.
Att vi har vinter en stor del av året tycks inte bekomma dem, vissa länder har ju bra väder nästan jämt och ingen uppvärmning.

Så jag tycker inte de tänkt ända fram, ich dessutom ör jag tveksam över bilarna i sig, idag ör många aldeles för krångliga, men det kan bero på att de vill visa upp sig på nåt sätt, särskilt hybriderna.

Och varför är de så små?

Enda Tesla jag åkt var en model S 75d awd det är väl en slags konkurrent till Porsche 4dörrar vad den nu heter.
333hk nåt, snabb, men de upgifter om körsträcka ska man nog ta med en nypa salt tror jag.
De flesta kommer ju inte ha en eldriven sportbil, det går lite mot sig själv, fin annars, kanske ingen kurvracer men den är ju amerikansk.

Att gå BMW vs Tesla Model S 75 käns inte relevant för så många tror jag, mycket tung svårt ändå att jämföra med 7serien.
Tror den hade två motorer för AWD låter komplicerat, skulle göra typ 220, högt vrid och det är väl det som gör det som med turbodieslar.

Köpt begagnad var en 2015 och de var ännu dyra, nåväl känslan jag fick var att det var fyrdörrars Poshen de vill jämföra sig med, en sån har jag bara sett.
Jag är väl lite av 911 människa dör, USA har doch gjort att alla märken om så Kamborghini ska ha en SUV.
Man tar sig för pannan, samtliga nästan är fula bara, och knappast offroadfordon.

Iofs en 2015 750 xdrive är ju tung med och snabbare än Teslan, men lär väl villa ha närmare litern även om man tar det lungt, men finns nån dieselvariant som drar klart mindre och ändå är bra snabb.
Begagnad beror det på ser jag, utrustning, just dubbelturbo V8an men nåt liknande ungefär.

Så kanske inte jämförelsen där är så dum, väljer man monsterdieseln är den billigare och drar halvlitern.

Vet inte om jag vill ha x drive dock. Och på. Teslan slipper man en motor med bakhjulsdrift.

Fö finns nån knäpp BMW 7 serie E nån mongolid hybrid igen.

Obs jag diskuterar bara och försöker inte övertyga nån att bilar som kör själva käns opålitliga och att det skulle jag inte betala för, sitta och passa den jämt blev det ju, knapoast avskappnande.
Amerikaner vill köra så lite det går, iofs med dagens automater har vi snart en generation som icant drive stick :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.