|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Stämmer! 3000 mil. Samma på jobbet där vi kör mercedes. Körde audi med vanliga blad innan och då var det som du säger, två ggr om året = 1500 mil. Samma med toyota som hade 1500 mil serviceintervall. | |
|
BMWE21323:Ja vi kan nog lungt påstå att vi har olika erfarenheter :-)) |
|
|
Intressant Johan B, jag upplever att livslängden på mina original torkarblad är iaf 2 år / 5000 mil. Och då lämnar de fortfaradne inga streck/ränder på rutan framför föraren. Med den livslängde kan jag gärna betala "överpris" för bladen, det blir ändå billigare än att byta billigare blad 4 gånger så ofta. |
|
|
Livslängden lär ju bero på om man åker i rusningstrafik på motorväg eller ensam på landet, vilket avstånd man håller till framförvarande, norrut utan salt m.m. SWF har jag bra erfarenhet av. Glappar inte upp i leden et.c. |
|
|
Mina originaltorkarblad höll i drygt tre år. De skulle säkert dugit åt någon mindre kräsen men jag tyckte att de började lämna lite spår efter sig nu när det blev minusgrader ute. Köpte nya hos BMW för 739 kr. Håller de i tre år också så är jag mer än nöjd. |
|
| Mina bilar går inte så långt, jag har inte bytt på 2 år men det är nog dags nu, ska beställa från autodoc. | |
|
Nu blir det ju ett jädra tjöt om ett par torkarblad, men om man kan köpa lika bra blad för en tredjedel av kostnaden inkl frakt så är det väl att föredra. Småpengar i det stora hela, men säg att du fick en Cars DVD, Frost-filmen, tre paket popcorn, ett kilo lösgodis och två par solbrillor till ungarna, när du köpte torkarblad från ett ställe, men inte från ett annat. Det är längre inte småpotatis i sammanhanget! |
|
|
SWF ifrån Autodoc för ca 200kr (flatblades) är grymt bra! Bosch har aldrig imponerat mig ialf. |
|
|
BMW´s priser på bl.a. torkarblad skiljer sig en hel del mellan mina inköp av blad där...mellan ca 500-800kr har jag fått betala när jag köpt bladen där (2st åt gången s.a.s.)...under en period av ett 10-tal år :) Varierande prisbild varje gång, ibland "billigare" än man förväntat sig, ibland dyrare.. Hållbarheten skulle jag inte vilja säga är "superbra"(slits mer på vintern pga saltsörjan här), men passformen och att det går supersmidigt att byta är naturligtvis ett plus.. Måste (jaja) bytas vår och höst. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.