AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.816

Köpa torkarblad.

Sida 1 av 2
ju
164
juha01
F10 -15
Körde Toyota i ett antal år innan och passade alltid på att köpa torkarblad fill den i samband med service på märkesverkstaden. 160 spänn för ett komplett kit.

Gjorde samma sak på BMW för ett år sedan. 850 spänn! Trodde han skojade först...

Så. Vart köpa BRA torkare för en billigare peng? Ska tillägga att BMWs blad är bra och håller 3000 mil. Men känns ändå som ett sjukt överpris när det handlar om flera hundra procent i skillnad för en sådan produkt.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
www,vipers.se är ett ställe som jag själv använt mig av någon gång. Säljer främst BOSCH och Valeo så det är bra grejer. Sen har dom nog ett eget lågprismärke om jag inte minns helt galet...

Finns en annan tråd här på forumet som nämner ett annat företag, ligger inte i Sverige men har en svensk sida, men nu är minnet lite svagt så jag kommer inte ihåg vad den hette, men sök så skall du finna :-)

Niklas

Fransosen
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Halloj,
beställde ifrån autodoc förra torsdagen 16/11 och på tisdagen 21/11 knackade UPS på dörren :) .. priset cirka hälften mot dyronomen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Som ovan. så hette den firman som avhandlats i en annan tråd :-)

Niklas

Fransosen
ju
164
juha01
F10 -15
Grymt! Vilket märke är närmast original? Valeo, Bosch, Champion etc. Någon som har en susning?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
SWF brukar vara OEM-leverantör till BMW.

Men Bosch och Valeo brukar göra bra torkare.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag har köpt från Good Rain EU i Polen och varit nöjd.

e-bay: Länk
Facebook: Länk

BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Samma här. Beställde nyss torkarblad till tre bilar för ca 650:- Autodoc funkar alltid bra.

(Fram till igår när vårt förhållande fick sig en liten törn. Jag beställde ett krängningshämmarstag till vår Citroen C2 - beställde Febi Bilstein - men när jag två minuter senare fick orderbekräftelsen så hade de ändrat till ett Stark stag. Mailade deras info låda efter kl 23 - fick svar efter 4 (!) minuter att de skulle ändra tillbaka till Febi Bilstein. Så det är väl det enda man behöver vara uppmärksam på - att orderbekräftelsen stämmer överens med det du lagt i varukorgen och beställt.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Mr Auto ligger i samma prisnivå som Autodoc. Billigare frakt,mkt snabb leverans. Och aldrig några probs.

Bosh eller Valeo precis som Johan skriver. Bosch är MINST lika bra som original ”SWF”.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Jag har dåliga erfarenheter av Bosch, oftast så vill de börja hoppa i lite högre farter och missa områden på rutan. Slits även ut på halva tiden jämfört med original.
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Mr Auto emballerar inte sina paket i närheten lika bra som autodoc.
Sen så tycker jag autodocs app e bättre än misterautos.

Priserna är ganska likvärdiga - ibland är den ena billigare, ibland den andra.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har alltid kört bosch, men inte speciellt nöjd längre. Tycker livslängden har minskat kraftigt. Brukar köpa från Mr Auto
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Aldrig haft några problem med dåligt packade varor etc från Mr Auto. Snabbt,smidigt,svensktalande kundtjänst,tillmötesgående.

Har beställt 2 gånger från Autodoc,Reservdelar24 etc Gud vet hur många namn dom har. Bägge gånger problem.

Håller inte alls med om Bosch. Kört med Bosch i många år o inte tycker jag att kvaliten blivit sämre. Som sagt tycker dom håller lika hög klass som original.

Men alla har vi olika erfarenheter :-)
N
724
N
E39 530i M Touring 2002
E39 525i Touring 2002
E36 316i Coupé 1995
Två gånger från autodoc. Inga problem. Välj att beställa från tyska varianten autodoc.de. Samma utbud men de är billigare.
ju
164
juha01
F10 -15
Tack för tipset! Sparade ytterligare någon krona via tyska sidan. Köpte SWF så vi får se hur länge dessa håller.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
” Så det är väl det enda man behöver vara uppmärksam på - att orderbekräftelsen stämmer överens med det du lagt i varukorgen och beställt”

Känns seriöst! :-)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, kolla så de inte självmant ändrar beställda varor till sitt eget skitmärke STARK
(är brandade "Kamoka" i de flesta fall) som är hysteriskt högt prissatt bara för att ligga över alla andra - då kan de säga att du fick en dyrare vara i stället....

Mvh
Johan B

BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Jag har beställt från autodoc.de kanske 8 ggr, detta var första gången de böt ut en produkt mot Stark - dock så syns det ju tydligt direkt man får orderbekräftelsen - så det är ju lätt fixat. Men jag håller med - inte önskvärt beteende. Dock så tycker jag det är värt besparingarna, att vara lite extra uppmärksam.

Ser att vi har lite olika erfarenheter, de gånger jag beställt filter från mister auto (kupéfilter) så har de bara kommit i sin egen förpackning, ibland bara i bubbelplast (!) Medan autodoc alltid är överemballerade med gigantiska kartonger och massor med fyllning.

Har monterat mina bosch torkarblad nu, så ska bli kul att se om jag märker någon skillnad mot de swf som satt på med ett år på nacken.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Har köpt dyra torkarblad från Bosch många gånger men dom är inte i närheten av dom BMW säljer.
ju
164
juha01
F10 -15
Ska utvärdera detta. På andra bilar har jag haft bra upplevelse av champion. Nu ska jag testa SWF. Två torkare till förarsidan och ett till passagerarsidan för 440 spänn inkl frakt. Håller dessa 3000 mil så är det jädrigt bra! Lovar att återkomma.

Edit. Inga ändringar i beställningsbekräftelsen so far.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
3000 mil för torkarblad!?

Jag brukar räkna med att byta torkarblad två gånger om året - brukar vara lagom att byta i samband med att man skiftar mellan sommar- och vinterdäck och vice versa...

Mvh
Johan B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.