|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej är i tagen och ska köpa en f31 och letar som en dåre efter en med dieselvärmare. Märker då att det inte finns många med detta och funderar på om någon vet nån firma som eftermonterar för hyggligare priser än BMW sjävla? MVH | |
|
Webasto kostar ca 27000 kr Men för att det ska bli bra måste bilen vara nyare än 2014. |
|
|
För det första så kostar en Webasto ca 10 000:- och sen tillkommer model specifik sats och vad grundar du på att det måste vara en 2014 för att det ska bli bra när det finns många innan -14 som uppenbarligen har dieselvärmare? |
|
|
Har en eftermonterad 5kw Webasto i F30, funkar klockrent. Crille |
|
|
Hej Crille, Vad betalade du för den installationen? |
|
|
Monterat och klart begär dom ca 27 med telefonstyrning. F30 innan 2014 påstår generalagenten att dom har problem med kompatibiliteten. Tex du måste vrida upp tempen och fläkten själv när du parkerar vilket du inte ska behöva på 2014 och nyare. Han som monterade i min bil sätter i värmare i bilar åt Ivars bil vilka är generalagent för BMW i Jämtland. Sedan finns det billigare att köpa och få isatt på dom större köpcenter parkeringar. |
|
| vadå större köpcenter parkeringarna ? | |
|
Det gick på ungefär 30’, inga problemet med kompabiliteten. Monterades av BMW, tror jag, åtminstone där bilen lämnades och hämtades. Inga problem med fläkt eller temperatur. Crille |
|
| Måste finnas andra firmor som monterar billigare. känns så där med att betala 18k för monteringen | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är nog vad det brukar kosta mig vetligen mellan 25-30 Är ganska många timmars jobb. Är alltid billigare att beställa det direkt vid nybilsköp. Till de senaste årsmodeller finns inga värmare för eftermontering framtagna än av Webasto har vi konstaterat . Det brukar ta ett tag innan de listat ut hur de ska monteras och kopplas in. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Crille Om du parkerar bilen och kört med värmen på 20 grader och sätter igång värmaren efter ett tag så står värmereglaget på 28 grader och halv fläkt automatiskt ? |
|
|
@peter ssa, det står ingen temperatur på klimaten, endast fläktindikation, står på mitten. Samma som på min F10, endast indikering på fläkten. Crille |
|
|
skall få en monterad i min 118d F20 2012 det blir en Webasto Thermo Top EVO 4 med original start panelen blir priset ca 18500-19000 monterat o klart men funderar starkt på att be dom stoppa i en gsm start (Webasto ThermoConnect) o den kostar ca 4500 så det totala priset hamnar på då på ca 23500 men bilen kommer att bli varm o go inget mer is på rutorna. there can be only one |
|
|
Låter som ett bra pris var i landet sker detta? är det ett "kompis" pris? :P |
|
|
Göteborg återkommer med exakt pris när jag har min monterad o klar there can be only one |
|
|
nej det är inte ett kompis pris en helt vanlig firma there can be only one |
|
| Vet du hur länge dom behöver ha bilen? | |
|
1,5 dag men har tydligen lånebil för 199 kr there can be only one |
|
|
ja det låter ju helt okej |
|
| Väcker liv i tråden igen. Någon som fått sin eftermontering att funka | |
|
min fungerar som en klocka Webasto Thermo Top EVO 4 med Webasto ThermoConnect (gsm start) i en f20 118D 2012 bara att ringa ca 20 min innan varm o go o is fri. there can be only one |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.