AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.012

Västerås på lördag, vid MDS

Sida 2 av 2
BMW V8: Jo, jag vet att det beror en hel del på ET och breden på fälgar... jag hade innan en E46 328 med E46 M3 19" fälgarna. Det var inte lätt att få plats med dem där bak... men jag hade tänkt mig en 9" fälg fram. Vad har du bak??? jag hade tänkt mig 10" eller 10,5".
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
S 328 R

Jag har 9,5" runtom med 255 anledningen är för att när bilen är så pass sänkt bak så käkar bilen däck utav h...vete så för att klara ekonomin nästa år utan att behöva byta "bara" bakdäcken efter ca 1000 mil så kan jag byta runt däcken så dom slits jämt på alla fyra.

Bridgestone S03 i storlek 20" är inte gratis direkt =)

Länk
BMW V8: Jag kan tänka mig att S03 inte är dom billigaste direkt... det finns ju andra ;) men okey... då vet jag vad du har. Jag hade lite frågor om ditt M5 golv. Jag pratade med 540is om det och han sa att du hade mer info om touring modellen. Är det jätte svårt???
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
S 328 R
Njaa jättesvårt ? =)

Plåtis bytte ut nästan hela golvet mellan balkarna bak så det är ganska stort plåtjobb.

Det som var mest knäligt var att under orginalreservhjul sitter det en liten kompressor som styr niviregleringen och den är ganska stor.
I M5ans golv finns det inte plats för någor reservhjul så man får göra egna fästen för kompressorn och sätta dit en egentillverkad låda över den.

Kommer förhoppningsvis att ta en massa bilder i helgen och lägga upp på sidan då kommer du kunna se hur jag gjort.

Mvh Niklas

Länk
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Snacka om morgontrött ca 15 stavfel =) Sorry.

Länk
BMW V8: Okey, det ska bli kul att se lite bilder på det. Det är ju en jätte cool grej att byta ut golvet. Lägger du lite bilder på hela bilen??? har inte sett den med 20" på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.