AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.007

Västerås på lördag, vid MDS

Sida 1 av 2
Hi
141
Hinkas
318I -00
Hej hopp! Är det någon som ska åka till Västerås i helgen? Det skulle väl vara "Sveriges sista bilträff" eller nått sådant, och 15% på MDS butiken... Jag ska IAF dit med min nystylade fin bil =). Men utan 18" fälgar dock :( Jaja, vi kanske ses där!
Hi
141
Hinkas
318I -00
OK. Jag anntar att det blir ganska tomt på bmw's där då...
Jag hade kommit om min bil var klar......

/Bimmerman
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Om det är bra väder, så dyker jag nog upp.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
jag kanske kommer....beror på vädret, ska tydligen bli regn ....

//Robban
Hi
141
Hinkas
318I -00
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder har jag hört talas om :). Jag reser för fan med bil i 4h för att komma dit och kolla på alla snygga bilar! Kommer nog inte ställa ut min, eftersom jag har plåtfälgar med navkapsel på nu bara :). Kanske inte ser su bra ut om man ska visa upp bilen´... Kan visserligen skriva en lapp, "work in progress".
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Klart man kommer =)

Länk
Hi
141
Hinkas
318I -00
KALAS! Vad kul, kanske man får se några schyssta bmw's också då, jag kommer ha med mig kameran och ha den i högsta hugg.
Man får väl hoppas att det blir bra väder så att man kan ta några snygga kort. Ladda upp med filmrullar gör jag väl ikväll :). Ska åka ikväll så man är nere där vid runt 23.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Synd bara att jag måste ha vinterdäck på, eftersom att det ska snöa här uppe i helgen... Vill ju inte åka i diket på vägen hem, inte på vägen dit heller för den delen.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag såg din lilla bmw v8 touring. Hade du kört med för stora fälgar på ett för stort gupp? Tänkte, ena framskärmen var ju bytt. Eller var det båda? Visste inte vem du var av alla de som stod där, så jag gick aldrig fram o snackade något.
Jag hade min 318 där. REG 267, stod ganska nära själva butiken ute på plan, mellan en Volvo och en Audi.
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Hinkas

Båda skärmarna är bytta har breddat dom ca 3,5cm per sida, har orginalskärmarna kvar.

Länk
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Den kompressormatade 540i, vad har han gjort för att få det grymma ljudet från motorn? Den lät som en Nascar när han rusade den.... GÅÅÅÅÅSSSSHHHHUUUUDDDD!!!!

/Per

P.S. Mer info om den bilen mottages tacksamt

Hi
141
Hinkas
318I -00
Aha, det va en ganska diskret breddning. Ingenting man lade märke till, följde orginal så himla snyggt. Det gjorde du bra :).
Jag var tvungen att skriva på den där jäkla utställnings-lappen "work in progress" för jag skämdes fan när jag stod där... Vinterdäck o skit... usch, måste ha ordentliga fälgar tills nästa år. Såg du min bil? Silvrig 318 -00'a med rieger kit (vanligast i världen).
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Hur man får NASCAR soundet?, snåla med pengarna till avgasbyggaren så blir det så på köpet... :-)
BMW V8: Har du breddat fram för att få plats med fälgarna eller???
Hi
141
Hinkas
318I -00
Nu blev det ju fart här också :). Var det någon som såg den silvriga 318'onen med navkappslar? Det var min :). Har inte köpt fälgar ännu, somd et stod på lappen i rutan, "work in progress". Annars, åsikter om den? plus minus.
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
S 328 R

Japp vi fick bredda ganska ordentligt =) Nu sitter det 255/35/20 fram och det funkar med fulla rattutslag och hård körning.

Länk
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Lite frågot till 540is...

Har du byggt avgassystemet själv? Hur är det uppbyggt? Vad kostar kompressorsatsen som sitter i bilen, utan montering?

Prestanda före och efter montering av kompressor?

///Mvh Per
///M: Det är ett ESS system 540is har... jag tror att det går lös på ca 70000:- och man får en prestanda på 402 Hk.
BMW V8: Det måste väl räcka att valsa skärmarna om man bara vill ha 245 20" fram??? eller vad tror du???
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
S 328 R

Det har ganska stor betydelse vilken storlek på fälgarna du väljer, kag har 9,5" fram men håller du dig till 8,5 så kan du klara dig utan att valsa.

Vissa däckmodeller har ju ganska runda kanter medans vissa är nästan fyrkantiga.

Var noga med så att du får rätt ET på fälgarna när du beställer annars kanske du behöver spacerplattor så fälgen ligger i linje med skärmkanten.

Mvh Niklas

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.