|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Haha ;), så kanske det är. Tack! |
|
| För mig räcker det med konstaterandet att det hade kunnat låta bättre, även att det förhoppningsvis finns någon anledning till att det låter som det gör. För även om BMW har tappat det på sistone så vill jag tro att dom var medvetna om problemet när dom tog fram bilen, så frågan är varför. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
För att spara pengar? Tror knappast att det är för att de saknar kunskapen. |
|
Men ljud är väl lite som utseende ? Det en del tycker låter gött låter förjävligt för andra, så BMW-ingenjörerna kanske tycker att M3/4 låter underbart? Sen kan det vara lite som Westersund säger, spara pengar eller åtminstone möjligheten att sälja till ett BMW-M-Performance-System för svindyra pengar med en oerhörd marginal. |
|
|
Kan kanske bero på avgas och ljudkrav i olika EU länder. Man hittar någon gyllene medelväg för att inte behöva bygga ett system till varje region. |
|
| Håller med att m2,m4 låter dåligt, även m5 likaså. Tack för info TP! Trodde faktiskt m5:an hade planvev och att de var därför den låter som en pruttande 4:a! Dock har tomgången lite v8 ljud iaf! Hade mycket hellre haft bmw 3 cyl ljud i m5:an👍 | |
|
Jag håller med dig till 100%, låter förjävligt. Dock finns det en "kompis" som låter ännu värre, Mercedes med sina AMG modeller, tvi. |
|
| DHC: Håller nästan med dig angående amg! Dock låter inte deras v8:or som en 4 cyl motor. | |
| AMGs V8or har ett smattrande ljud som jag saknar på BMW´s motorer, där är det mer raspigt. | |
| Går det inte att få bort prutt ljudet på en m3? Är sugen på en sådan men stor mig på ljudet. Menar f10 låter ändå bra med eftermarknads system vilken inte f80 gör. Vill ha en manuell annars hade man köpt f10. Någon som har lyckats få till ljudet på en f80? | |
| Fy fan ! vad gott min M4 med performance avgassystem låter | |
|
Har kollat runt en del innan jag bestämde mig. Verkar som competition pack gör lite, och competition pack tillsammans med m-performance blir ännu bättre. Tycker det är svårt att få ett bra intryck från videos dock. Den jag provkörde hade CP och MPE och tyckte den lät helt ok. Det är också enorm skillnad mellan kallstart och en varm motor, var samma på min 650. Ibland lät den väldigt bra, ibland var det mest ett jäkla brölande. Tyvärr är det väl så med turbomotorer. Tycker inte jag hört någon som låter ordentligt. De som anses låta bäst tycker jag ändå mest låter mer. Och mer smattrande. Ska bli spännande när jag får min (cp, men ej MPE) framåt våren, har dock inte någon förväntan om "WOW"-faktor på just ljudet. |
|
| Nimgaard - Vad fick du för rabatt på din bil? kan tänka mig att man kan få schyssta deals på m3/m4 i dagsläget. | |
| Fick inget speciellt, runt 7%. Men jag är inte mycket för att bråka om pris heller så man kan säkert få ett par procent till om man är ihärdig. | |
|
Lelle eller någon annan som monterat m-Performance påm4/m3 Jag har tänkt skaffa M-P till våren då jag tar fram bilen. Inte för att jag tycker att bilen låter dåligt.. När jag hör andra m4/m3or på avstånd tycker att dem låter grymt bra, högt och brutalt som fan.. När jag står vid start o mål rakan på banan och en m4/m3 dra förbi i 250km tycker jag dem låter mycket bättre och högre än alla dessa gt3 som är där. Men jag vill ha mer... Jag tror att typ alla som säger att m4/m3 låter skit inte ens hört en på riktigt, bara genom Youtube, upplagda av bmw hatare på tex kallstarter... AMG c63 låter ju bra ,men lite väl överdriven enl mej. Hade en 335 för några år sedan som jag monterade M-P och blev jävligt nöjd. Ljudet var nästan som vanligt vid lugn körning men brutalt bra vid hård körning. Så kommer frugan och ungarna vägra åka eller köra m4 med M-P monterat..?? Hur är ljudet vid lugn körning.? Jag har inte hört M-P till m4/m3 på riktigt men jag är helt säker på att ljudet är grymt bra och att JAG blir mycket nöjd. Frågan är bara hur bilen är som vardagsbil med M-P.? |
|
| Hej jag och frugan tycker det låter helt ok! men visst det låter mer en originalet men vi ångrar oss inte så köp ett du kommer inte bli besviken.Bor du i närheten av Linköping så kom förbi och lyssna om ni vill. | |
|
Hej. Ser att många tillverkare erbjuder Equal lenght rör till sina S55 system nu. Finns det någon film där man byggt två separata system hela vägen, alltså inte 1 dämpare längst bak på tvären. Då tänker jag främre turbon på höger sida och bakre turbon till vänster sida, borde ge lika långa rör hela vägen. Blir nog svårt med spjällen att få en vettig lösning. Lite som en Z4M med S54 Mvh Micke. |
|
|
Låter ok, så som jag menar |
|
| Låter "prutt-prutt-prutt" och sen som att värmeskölden sitter lös. Urk. | |
| Obegripligt att BMW fick S55an att låta så dåligt. Och det var ju mottagandet överlag när den kom, vilket BMW arrogant inte tyckte dom behövde bry sig om. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.