AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.276

Tips tjänstebil under 7,5pbb och 120g co2 ?

Sida 3 av 3
Funkar det med en begagnad bil (med avdragbar moms)? Denna ser trevlig ut: Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Superb med 190 hk TDI och 4x4 som säljs på kampanj klarar väl inte 120 grams gränsen, annars är det svårt att få mera bil för pengar för 7,5 pbb.
Dock som sagt bara med 6 vxl DSG och Xenonljus men facelift borde vara på gång nästa år, min förhoppning är då att den uppgraderas till 7 vxl DSG som Kodiaq samt får adaptiva LED ljus

BMW CS #5139
Jag hade en V90 D3 business edition i ca 2 mån i somras och jag måste säga jag var väldigt positivt överraskad. Otroligt skön att köra och åka i för en familj. Väldigt bra utrymme i baksätet och bagageutrymmet. Volvo har gjort enorma framsteg och jag skulle aldrig ex vis lägga till 100-150 tkr på en 520d.

/Anders
sc
44
schmidt
525dX LCI -09 Sedan E60
Hej,

Nu har det gått ett tag och ville bara berätta hur det ser ut att sluta (eftersom jag själv gillar avslut i trådar man följt).

Jag har fått preliminärt OK på jobbet för en svart Volvo V90 D3 business advanced med VOC, delläder/textil (ingår i advanced) med automat och parkeringsvarnare bak/fram. Volvon är ju ganska bra utrustad från grunden så den har ju bla auto avbländande hel/halvljus i LED, adaptiv farthållare och det mesta annat man kan önska (jag iaf). Eftersom den inte är bestämd ännu har jag inget leveransdatum, Men, jag ringde en säljare igår och frågade ifall de hade någon på lager vilket de inte hade. Däremot hade de några beställda blivande lagerbilar som var snarlikt spec'ade vad jag ville ha. Enligt säljare skulle de levereras i slutet på november men han kunde ta en av dem och ändra enligt min spec och troligtvis behålla en någorlunda köplats, så jag får den i dec/jan. Vilket är klart mkt bättre än feb/mars.

Nu är det en signatur bort innan beställning, som borde fås imorgon, och enligt säljare behövde han ha den innan den 27e för att kunna spec'a om, vilket alltså inte borde vara några problem.

Så tack för all input alla! Det som vägde över för V90's del var adaptiv farthållare tillsammans med bättre lev. tid än tidigare. Andra saker jag uppskattar gentemot audin är utrymmet och an känsla av att volvon är mer för pengarna, inkl säkerhetssystemen. Audin har ju en väldigt fin drivlina tillsammans med quattro, men som någon sa, man har ju klarat sig utan 4wd tidigare....

Nu ska jag bara få en signatur och ett lev.datum... :-/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.