|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Direkt efter utförd service kommer jag inte ihåg nu, men när bilen var ny var det direkt över 3000 mil. Jag tror den visade 3300 mil, men det är jag inte säker på. Johan B skriver: "Enligt de uppgifter jag" - Vilka uppgifter har du? Du hänvisar till ett defaultvärde, men vad baserar du det på? Johan B skriver "Kanske t.o.m. längre?" Jag har 4 bilar som styrker att det blir längre om man kör långt. Vad har du? Dags att bjuda lite på källor nu så jag inte bara tror att du "killgissar". |
|
|
Grelle, om du har 8KA i utrustningslistan (VIN-decoder) på bilen, så står det uttryckligen att den "utrustningsspecifikationen" innebär 30.000 km/2år! OK för att sträckan kan "ticka uppåt" vid gynnsam körprofil, så verkar ju vara fallet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min gick nästan direkt från 3000 till 2800 mil. Första service vid 3000, andra vid 5800, tredje vid 8500. | |
|
Tack Johan! Nu ser jag ju äntligen vad du lutar emot och där ser det ju onekligen ut att intervallet är 3000 mil/2 år. Däremot är inte det min erfarenhet av själva bilarnas egna "önskan" om service eller vad BMW ÅF tillåter. Jag har ju själv varit förvånad över att sträckorna blir så långa som 3500 mil plus. Alla de fyra bilarna jag refererar till går nog ~90% längre sträckor och inte alls de där typiska förskolan, jobbet, matbutiken, fotbollsträningen och sedan hem igen körningen i tätorten, men 3500 mil känns långt ändå. Lus, skrev inte du nyligen i en annan tråd att du inte har så gynnsam körprofil? :) |
|
| Grelle: inget större fel på min körprofil, det är snarare min körstil som är ogynnsam :) | |
| Ser körstilen som en del i körprofilen. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.