|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
jawen: Hoppas du återfår din bil, jag antar att du befinner dig i närheten av Molkomsbacken just nu, det hade jag gjort om jag var i dina kläder. Nästan så jag vill åka till Farsta och kolla lite efter din bil.. |
|
| Jaha, alla som bor i Farsta tar med sig ett bollträ och går ut och letar efter en 750 då? | |
|
Jaha då va man tillbaks efter 4,5 timme i farsta med omnejd.............. Hittade Molkomsbacken, sökte mej i större ock större cirklar men nej, var runt Ågesta & Larsboda industriområde också. Började regna också så sikten vart inte den bästa. Såg en BMW 540 på en bensinstation, t.o.m den hittade jag efter 2 tim, men inte min. Nu efter ca 110 mil's sökande & 50 mil senare känner jag mej bara lite uppgiven & väldigt sliten,typ ont i ryggen & nacken samt torra ögon. Måste nog fram med dunken ock smutta lite, eller föresten massa |
|
|
Om man kan fixa en startspärr varför tar man en 10 år gammal bil? Vad skall man ha den till då? Var det fälgarna? Var det buffelskinnet? Skeppa ut bilen hur är den kontrollen? Beställnings jobb från öster av nå'n som inte hade råd med nyare bil? Ni som vet är det samma system på start spärren på nyare 750? Hade du modellbeteckningen kvar? Gpslarm är nog vettigt att ha för er som kör oföräkrat välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
lillen m |
jag hittade min stulna bil genom de p-böter som började trilla in efter ett tag.... 22 st närmare bestämt. Kolla med alla P-vakt bolag om de lappat din bil de senast dygnen, min var lappad på samma adress flera gånger och där bodde också pundaren som ansåg att det nu var hans bil. |
|
lillen m: det där med att fråga p-valt bolag kan ju faktiskt vara en bra ide ... jawen: hoppas du hittar din bil.. mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
lillen m: Håller med om att det var ett riktigt bra förslag du kom med, känns inte som om nån som snott bilen bara för att köra runt med den ett tag bryr sig om att betala p-avgift. jawen: Hoppas du hittar din bil snart! |
|
|
Hej igen grabbar, kom på samma ide ,satt i telefon redan i onsdags just med typ alla p-bolag runt STHLM-trakten. Fick även dom att lägga en lapp om bilen hos Stockholms gatukontor norr,söder & city. Ska ringa dom & många fler med jämna mellanrum. Inget nytt om bilen, ock när jag i går snackade med polisen Söderort, ock sade att bilen hade synts till runt farsta, så sa bara polisen:: Vi har tusentals stulna bilar ock kan inte prioritera din !!!!!. Man blir förbannad, om en stulen bil har synts till så borde väl den prioriteras ?? eller ?.Det är ungefär som att leta efter en nål i en höstack, hitta den ock slänga tillbaks den !!!.Fattar ingenting, men vill nog med många kontakter med den offentliga sektorn typ polisen,rätts-systemet m.m säga att min tro på dessa är rätt lika med noll. Tack alla. M.v.H jawen |
|
|
Den som leder mej till bilen ock dess förövare alltså den människan/gruppen/gänget som stal bilen, erbjuder jag nu 15.000 kr. Framför allt för jag hade dyra Hiltimaskiner i bilen Hilti TE 1 slagborrmaskin, Hilti Sb 10 skruvdragare, ock en bruks-blandare av större modell samt handverktyg till snickare.( idiot som jag är ) Jag vill verkligen att bilen & maskinerna ska komma fram, ock kommer att leta tills dom dyker upp. SPRID DET HÄR TILL ALLA, är ni snälla. M.V.H John |
|
|
Tyckte synd om dej först,men nu vet jag inte. Parkerar trafikförsäkrad 750 och åker till Finland. Lämnar dyra handverktyg i bilen. Kanske varit bättre och köpt försäkring för "hittelönen". |
|
| sura: det är väl inte mindre synd om jawen för att han hade dyrbara verktyg och bara trafikförsäkring på bilen? Däremot kan jag ju tycka att det INTE är någon lyckad kombination, oavsett förhållandena. | |
|
Det är ju inte jawen som har gjort fel, han måste ju få ha vad han vill i sin bil och köra med vilken försäkring som passar honom. Han visste ju inte att det ska komma några snorvalpar och ta bilen. //Schnitzer |
|
|
off topic: Kanske kan trösta dig med att det hätrin te var din bil: Länk Jag ska hålla sten koll i Oskarshamn... Gotlandsbåten går u här ifrån... Man vet inte, den kan dyka upp va faan som helst! // Lycka till M5 I LOVE Länk Har du problem att få snurr på tillvaron? Använd turbo - mer fusk mindre njutning! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Jag tror inte det Brante! Jag håller med "Schnitzer". Jag har varit byggnads plåtslagare och vet att man ibland inte orkar ta utt alla det verktyg man ha i bilen, för "jobbigt". Eftersom man måste lasta i dem igen. Känner en kile som också kör med en 750ial som firmabil. Han har däremot en jäkla massa verktyg i bilen, plockar nog aldrig ut dem kan tänka mig. HOppas du hittar din bil johan! MvH Bmw 4-ever |
|
|
SURA.....Jag tycker alla ska få ha en egen åsikt men....Tyckte synd om dej först ,men nu vet jag inte !!!!!,Vad är det för snack??. Har jag mindre rätt att vara drabbad bara för jag , vadå? ,åkte på finland-kryssning ?, Kör en 12 år gammal BMW som jag för tillfället inte har råd att försäkra bra ( 18.000 kr ).Hade verktyg i bilen,just den gången eller vad är det du syftar på ??. Din åsikt gör mej upprörd, ja rent av förbannad. Den aktuella dagen hade jag 2 tim på mej att ta mej in till STHLM, det tar normalt 30 min. Jag skulle lämna av Verktygen hos en vän i City, men efter köer PGA 2 st bilkrockar & en razzia vart klockan så mycket att jag inte hann med det, utan fick rusa till båten.Därför var det olyckligtvis dyra maskiner i MIN LÅSTA BAKLUCKA. Sen om jag äger en välvårdad 12 år gammal 750, behöver ju du inte försöka få det till att låta som om det vore en Lambogini Diablo. nofx16, jag vet att det inte var någon bra kombination med trafikförsäkring ock dessutom verktyg i bilen, jag har varit så förbannad på mig själv så du kan inte förstå. Men jag håller med Schnitzer & peter78w, det är min bil ock ingen annans. Sakerna låg gömda i skuffen ock jag hade inte ens en stereo. Så jag lockade ju inte direkt.. |
|
|
Jag lider verkligen med dig jawen!! Kanske inte så troligt att bilen dyker upp där jag bor, men man kollar alltid på en BMW när man ser en... En människa ska ha rätt att förvara vad f-n som helst i sin bil utan att nån ska knycka det!!!!! Min mor sa en gång att om hon tappar sin plånbok på torget, så SKA den ligga kvar när hon kommer tillbaka, alternativt vara inlämnad hos polisen!! Helt rätt tycker jag också!! Efter ett av mina 4 bilinbrott (har råkat ut för det alltså, inte gjort själv...), så sa polisen som kom till platsen att "-Man ska inte ha dyra stereo-apparater i sin bil!! Köp en riktig stereo att ha hemma istället!!" Hur korkad var inte han då?? Vilken idiot!! Det är MINA grejer, punkt slut!! Jag ska kunna ställa min bil olåst med dörrarna öppna utan att nån ska ens gå i närheten av den. Tyvärr så funkar et inte så, men det SKA VARA SÅ!!! Jävla klåpare det finns!!!! /Kidde V8:an saknad... och snart blir det V6:a istället:o( |
|
|
Hade vi bott i Saudiarabien så kunde vi lämnat både bil och hem olåst för kriminaliteten där är nära 0% pga att straffen när man stjäl är att "vissa" kroppsdelar avlägsnas från brottslingen :-) I detta land kan man tappa sin plånbok och gå tillbaka nästa vecka och då ligger den kvar oplundrad, juvilerarna låser sällan sina butiker där som exempel och har mycket sällan problem med brottslingar. |
|
|
Nåja, så jävla bra är det då inte i Saudiarabien (av många anledningar), tex fann min farsa sin bil stående på karossen en morgon när han skulle åka till jobbet. Nåt miffo tyckte tydligen att de behövde hjulen bättre än bilen de satt på. /Micke |
|
| Hm kan ju kanske bero på var man befinner sig, jag har då aldrig hört något liknande som du beskriver. | |
|
Det hände iaf utanför den compound i Riyadh som farsgubben bodde på. Blev hyggligt förvånad när han kom ut, för man tror ju att spöstraff och dylikt skall ha en viss avskräckande effekt. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.