|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Min ögonsten har blivit STULEN !!!!!!! Parkerade min BMW 750 -90 på Östgötagatan 4 på söder i Stockholm i fredags den 27/9 -02 kl 16:50. Skulle med vänner på kryssning till finland, när vi på Söndagen ( i går ) 29/9 skulle åka hem var bilen stulen.Hittade bara en massa småbitar från bägge dörr-låsen. Tack vare den otroligt dyra försäkringspremien, så var min bil självklart bara Trafikförsäkrad....... Får alltså ingen som helst ersättning. Oerhört tacksam för ev iaktagelser angående stölden. Reg PAT 473 Med 18" momo sport fälgar. Min bil måste ha varit den svåraste på hela gatan att själa!,orginal-larm,säkerhets-låst,start-spärr. Hur kunde dom lyckas??, Självklart hade larmet krånglat tidigare,med urkoppling av sirenen som följd ock har glömt att koppla på den efter lagning av larmet. Har åkt runt i 12 tim och letat själv, då polisens insatser känns föga på den här typen av kriminalitet. Tacksam för all hjälp!!!!!!! | |
|
Fy fan va jobbigt! =(( Självklart håller jag ögonen öppna, hoppas verkligen du hittar bilen! /Manray/ |
|
|
ANG STULEN 750 Glömde lämna tele-nr 070-7555221 M.V.H John |
|
|
-> jawen Är det du som är plattsättare o gjort ett jobb i Slaktis nyligen? |
|
|
jawen lägger du ut en "liten" hittelön finns det alltid folk som kan hitta bilen åt dig. Jag lider med dig, det är vidrigt... |
|
|
AKUT HJÄLP BEHÖVS!! Den som ger mej info som leder till att finna bilen belönas med 5000:- Sprid till alla , om bilen fortfarande är en bil och inte ett skal. Ja MATTE, det är jag :-(. Telenr 070-7555221 |
|
| Ok, jawen då vet jag vilken bil man ska hålla utkik efter. Jobbar på GF... | |
|
Matte !,Sprid vidare till han som kör Miata-cabben och bor i Tyresö...5000 i hittelön, Diamantsvartmetallic,18" momo sport fälgar,sitter dragkrok på,Liten buckla motorhuv nos vä, AKUT..Bilen blir nog mindre och mindre för varje timme. |
|
| Lider med dig. fattar inte att nån snor en E32 det kan ju inte va några större pengar i delar när dom är så billiga komlett körklara. Som "amatör kriminalare" så tror jag att gärningsmannaprofilen ser ut ungefär så här: 18-20 årig man med låg/ingen inkomst från förorten ägare av risig E32 750 88-90 som han inte har råd med, behovet av en "gratis" reservdelsbil är stort. Få ett utdrag från bilreg av alla E32 750 i Stockhlms län. Håller ögonen öppna i annonser åt dig. | |
|
Tjena HUSSE. Din "amatör kriminalare" analys tror jag stämmer mycket väl, och tack för att du håller ögonen öppna. Jag var 5 mil hemifrån när den stals, och jag parkerar i Stockholms innerstad typ 5 ggr om året. Vet att det stjäls en massa i stora-staden och gillar inte att parkera över natten, men va fan, min bil är 12 år gammal,hade ingen stereo, var låst i säkerhets-läge, och har en fungerande start-spärr ( som dom med ren tur eller extrem vetenskap har kommit förbi ). Trodde först att den var på väg till typ Tallin, men vem vill ha en 12 år gammal bil med uppbrytna dörrlås och sabbat tändnings-lås ??. Bara den inte står och blir totalt nerdemonterad i ett garage!!!. Då är det nog helt kört..,med många tårar i min ögonvrå, Har nog lagt ner 600 tim på den totalt & hur mycket pengar orkar man inte ens tänka på. |
|
| Själv så förstår jag inte hur man vågar ställa sin trafikförsäkrade bil ute speciellt inne på stan.. | |
|
-> Jawen Prata med Roger o be honom meddela sin personal. De vet ju både hur bilen ser ut o rör på sig mycket ute på stan samt har lite halvskumma kontakter... |
|
|
H-VETE vad tråkigt! Vilken fruktansvärd situation! Lider med dig och håller alla ögon öppna....... let the Best Machine Win! |
|
|
Vad jag undrar är hur de gör med startspärren? Försäkringsbolagen anser ju att en startspärr ej går att knäcka (i princip) :) |
|
Agge |
Lider med dig. Konstigt att dom kom förbi startspärren. Håller ögonen öppna. MVH //Agge |
| Jo precis. Volvo har ju tex principen att om en utav deras bilar har blivit stulna så får man sällan ut något från dom eftersom deras bilar ska vara omöjliga att stjäla. Blir bilen stulen med nyckel så gäller inte försäkringen. Det var uppe i TV för något år sedan. | |
Agge |
Lider med dig. Konstigt att dom kom förbi startspärren. Håller ögonen öppna. MVH //Agge |
| Bedrövligt med alla dessa stölder. Att pundare stjäl delar till sin egen bil är ju sorgligt, vad är det för drägg som kan tänka sig att montera stulna grejer på sin bil? Hoppas att allting löser sig och bilen kommer tillbaka i ett någonlunda vettigt skick. | |
|
Att parkera en lyxbil mitt i stockholmm utan översyn en längre tid är verkligen ett vågspel, att dessutom göra det med trafikförsäkring måste vara en verklig rysare... Givetvis tycker jag det är JÄTTETRÅKIGT att din bil har försvunnit och jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka. Men jag hoppas alla att vi kan ta lärdom av detta på något vis, tyvärr är det ett sånt läge i Sverige och många andra länder att folk har svårt att skilja på mitt och ditt. Personligen hade jag inte våga köra en sådan bil med trafikförsäkring, iof är det inte mycket bättre att köra med halvförsäkring när man kör bana osv.. /Johan 1x Inbrott i huset 2x inbrott i vind/källare 2x stöld av MC 1x stöld av bil 2x stöld av moppe 9xxx stöld av cykel och jag bor i utkanten av Malmö... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
pcdoktor: har du stulit så mycket? :))) |
|
|
Kollat i Rinkeby eller vad motsvarande Rosengård här i malmö är? Jobba på mek nära rosengård. Typ ideligen inbrottsbilar med pajade rutor och stulna stereos som kommer in. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.