|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
tqs |
Kanske kommer bilen dyka upp vid något rån eller liknande kriminellt sammanhang. Brukar vara populärt med lite pulver i flyktbilarna. Kanske är det lättare än man tror att koppla förbi startspärren om man är insatt i hur det är kopplat på E32. |
|
jawen: Groteskt trist att höra! Hoppas det ordnar sig på någon vänster! stimpenbmw2 och pcdoktor: Riktigt skrämmande var när jag och farsan var på polisens besiktnings-station och hängde på låset kl 8 en morgon(han skulle få sin tjänste-volvo synad av dem). 5 minuter senare var det en lång KÖ av alla bilar som blivit saboterade/haft inbrott under natten! Allt från mercedes -02 till opel ascona -82! Har sagt det förr: Malmö är skrämmande...bud på att flytta till Vellinge! Var i Malmö bor ni förresten? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
|
Flytta till norrland :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| shu!; För långt till världen (allt utom skandinavien) därifrån...dessutom har vellinge lägst skatt i sverige och cirka 80% borgerliga i kommunfullmäktige.... | |
|
Hej grabbar, har precis kommit hem efter ha genomsökt Vårby gård,Gladökvarn,delar av haninge,Sollentuna, Edsberg, samt 20 industriområden.. I går sökte jag i Hagsätra, Rågsved, Bandhagen, Tensta, Rinkeby, Hjulsta... Och i Söndags när jag upptäckte stölden cirkulerade jag runt Söder där bilen stals ( i fall startspärren gått i vid typ omstart ).Har väl letat i 30 tim nu. Mennnnnnnn nej fan inte min bil någonstans, massa slaktade bilar & pundare som glider runt är det man ser. Fruktansvärt många ställen har stora källar-garage,som man inte kan kolla tyväär.Börjar att kännas hopplöst ock polisens insatser ger jag inte mycke för. Någon som har någon ide, eller kanske var man ska leta?. Det är bökigt när man inte känner till förorten, då vet man inte vilka ställen som är mer troliga. Tacksam för allt. M.v.H John PS..PCdotorn,Tycker du att jag ska betala runt 18.000 kr i försäkring, när bilen kanske är värd 65-70 & jag bor på landet med egen tomt??.Kanske parkerar över natten i STHLM MAX 5 nätter/år?. |
|
tqs |
Ett uppslag kan kanske vara att knacka dörr hos dom som bor precis där bilen stod. Affärer/restauranger i närheten kan nog vara värt att kolla med också. |
|
kan kanske vara värt att kolla mindra verkstäder i förorterna? Klampa in och fråga efter någon grej (typ om dom kan hjälpa dig serva bilen). Kanske långsökt, men det hade jag gjort. Vet om bilmekar här nere i gbg som sysslar med stulna bilar, typ fixar iordning (glassplitter, trasig tändning etc), och då står ju bara bilarna inne i verkstaden som vilken som helst. Hoppas det löser sig. 90% av alla stulna bilar i Sverige återfinns ju ändå... Bland de 10% som inte fick tillbaka pärlan är farsan. Han blev av med sin 525tds -93 för fyra år sedan. Aldrig återfunnen. Sådant är sorgligt som fan =( Mvh Tomas 735iA -88 |
|
|
-> Jawen Jag pratade lite med Roger o bad honom att sprida det till de andra. Att du hittar hela bilen ngnstans är nog tyvärr inte så troligt. Troligare är nog att ngn kommer sälja en uppsättning Momo Arrows 18" inom en snar framtid eller kanske helt enkelt åka runt med dem på bilen... Eller varför inte en skinnklädsel? Suck, vad trist. Det blir till att sätta lite kakel framöver.... ;) Btw, snyggt resultat! |
|
|
STULEN BMW REG PAT 743 Diamantsvartmetalic, 18" MoMo Sportfälgar........ OBS ! OBS ! HITTELÖN NU 8000:- Allt av intresse, Ser ni fälgar till salu, Vattenbuffelskinn-säten, Annan typ av inredning till 750 till salu RING 070-7555221 M.v.H JOHN |
|
|
Fan det blev fel reg, jag har allmänt hjärnsläpp just nu. REG nr PAT 473 |
|
M3_BMW |
Läs detta, en intressant artikel ifrån Norska Dagbladet angående en rättsak där en biltjuv blev inkallad som vittne att nya bilar inte är otagbara. Länk PS: Hoppas du hittar bilen. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
Crusty |
NOFX16: Ska du flytta till vellinge? ja, du e så välkommen så! |
|
En vänlig skäl, Robert ringde från Göteborg och sa att han hade sett en svart 750 ståendes strax innan Göteborg, med Polisband runt. Kanske, kanske tänkte jag, ringe GTB-polisen. Vart kopplad runt ett tag för ingen visste typ något om något, efter ca 45 min samtal fick ledningscentralen fram att det var ett annat regga,tyväär var någon fyllkörning. Är det ingen av alla här på Forum som har hört eller sett något ?,kanske känner lite kriminellt folk ni kan höra med ? ni kan vara anonyma. |
|
|
Hmm jag håller utkik i malmö... kollar efter ett par 18" bbs RC fälgar också som blev stulna där för ett tag sedan. NOFX16: Kom till vellinge! Här e ej en massa blattar och slödder. Har bott här i 16år nu tror jag. Har bara hört talas om en enda pajad ruta på en bil. Här händer nästan aldrig ngt. Lungt och fint. Och det e typ ja 5-10 minuter motorväg så e man i malmö och har tillgång till allt där. Skitbra. Crusty: hehe bor du också i vellinge? var bor du? Jag bor på gränsgatan vid vellinge ängar. Kör diamantsvartmetallic bmw 530 93a. Länk så ser den ut. Har dock cromade slutrör nu också. Skall hålla utkik efter en renault. hehe piska skiten ur den :) |
|
| "massa blattar och slödder"? Fint sagt... | |
|
jawen, synd att det var fel bil, men den såg rätt "stulen" ut där den stod längs vägkanten med polisband och utan plåtar. Hoppas jakten ger resultat. Robban |
|
|
Hej! Jag lider verkligen med dig, både min familj och mina kompisar har blivit utsatta för stölder inbrott. Senast ver det i förrgår, nån hade slangat bensin ur en kompis mammas bil. Blir så trött på att det inte finns resurser till att lösa denna typen av brott. HUSSE: Du skriver att du inte fattar hur dem kan sno en gammal 750, folk snor allt idag. I somras när jag jobbade var det någon som snodde en 65 kilo tung lastpall med galgar på. Skrattretande. MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541 |
|
| Nisse. En sådan grov sak som bilstöld brukar gälla dyrare bilar när dom försvinner för gott. Annars så får man igen bilen när tjyvarna kört klart, då brukat polisen hitta den efter ett par dar. En pall med galgar går väl under snatteri kan jag tro om inget inbrott har skett. | |
|
Har inte tagit mig tid att kolla men jag utgår från att din PAT473 finns med på Larmtjänst´s lista över efterlysta bilar. Länk __________________________________ Länk |
|
|
AKUT ! AKUT ! AKUT AKUT ! En likadan svart 750 har setts till i Farsta runt molkomsbacken, körandes av några finska "romer" i 15-16 års åldern. Kan samtliga som bor eller passerar i krokarna hålla extra mycket utkik. Enormt tacksam att det finns folk som bryr sig. M.v.H John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.