|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska de va omöjligt att lacka de nya delarna i samma nyans på bilen?? Bilen e diamantsvart men de nylackade grejorna ser ju gråa ut ska man behöva axeptera det??? | |
| Diamantsvart är ju lite gråaktig i färgen ju...! Men som sagt, jag skulle inte tolerera färgskillnader. Men hur lätt det egentligen med tanke på att den bilen som skulle lackas eller delar kan/är solblekta etc med tiden så blir ju lacken lite sämre! | |
| Gråsvart met är väldigt svår tydligen att få rätt nyans på det samma gäller silver.Tyvär. | |
|
Det gäller all metalliclack tyvärr. Det räcker med att det blir lite mer/mindre klarlack på de nya ytorna för att det skall bli skiftningar mot det gamla. Normalt sett brukar man väl säga att man behöver lacka "merytor" (ex. lägga mer klarlack på den gamla ytan jämte den nya) för att det skall bli bra. Mvh |
|
|
Ja jag förstår att det e svårt ,men man blir så trött ju!! Lack e ju inte gratis , de liknar ett lapptäcke lu :( |
|
| En bra lackerare fixar det. Lackade om min bil huv + tak + bakskärm efter vandalisering utan ett spår av att det varit omlackat. Det var ju diamantsvart. Det är ju inte bara att lacka och sen klart. Finslipa plus polera och vaxa när lacken väl satt sig för ultimat resultat. | |
|
min e oxo polerad men va fa.... hjälpte det!!!!! |
|
| Trist. Var det en seriös lackerare eller hobbylackerare som körde lite i garaget? | |
|
De va en "försäkrings" lackare!! Jag vet att det kan bli olika nyanser men detta stör mig!!!! |
|
|
Jag håller med acey. Ett rådjur gjorde så det blev omlackering på huv, stötfångare och en skärm och det syns inte ett spår av att det är omlackat trots calypsoröd bil (med undantag för en liten dammloppa(?) i en skarv). En bra lackerare borde fixa det. Trist att det inte blev bra. /Mvh |
|
|
Trist! Min M3 fick spoilern omlackad hos Frittes billack på Lidingö/Sthlm, jag är pedant, och jag kan ärligt säga att jag inte såg någon skillnad på gamla och nya ytan! 100% proffsiga. Som kontrast så lämnades min bruksbil in (Nissan) på en försäkringsreparation (hade backat in i en grävskopa) när jag hämtade bilen så blev jag stum, dom hade inte ens bemödat sig med att lacka hela bakluckan utan bara spacklat skadan och sprayat en liten yta, man såg till och med spacklets yta under lacken....sorgligt! Men i ditt fall så tycker jag att du ska reklamera tills du är nöjd, sen beror det ju mycket på hur lacken på din bil är i övrigt... /K |
|
| mosse: ska fixa lite småskavanker i lacken på min bil, du kan rekommendera Frittes, alltså? Man har ju inte lust att få nyansskillnader... | |
|
Firren: Svar ja, Frittes är mycket proffsiga, det är inte utan anledning dom gör jobb på BMW. Mercedes, Ferrari bilar... Lycka till! /K |
|
|
Kan de inte lacka rätt så häng ut dom, kräv att det skall bli som fabrik... |
|
|
mosse: tackar, tid är bokad, nu gäller det bara att hitta någon gammal spis att kasa runt i på dagarna när den står hos Frittes ;-) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
| Glad I could help! :) | |
| Diamantsvart finns i 3-5 olika nyanser typ...är du säker att dom har använt rätt färg? | |
| Diamantsvart finns i 3-5 olika nyanser typ...är du säker att dom har använt rätt färg? | |
|
tack för allt stöd !!! jag har pratat med verkstaden dom ska kolla va dom kan göra!!! Behövde lixom gnälla av mig lite .. Jag återkommer med forsättning om hur det går med lacken!!!!!! |
|
|
tack för allt stöd !!! jag har pratat med verkstaden dom ska kolla va dom kan göra!!! Behövde lixom gnälla av mig lite .. Jag återkommer med forsättning om hur det går med lacken!!!!!! |
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.