|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har haft min 530 till salu ett tag och är lite fundersam på varför intresset inte är större, visst några mail men inget seriöst än så länge iaf. Har den både på Blocket och här (Länk Är det "rädslan" för N53, avsaknad av M-paket eller ligger jag fel i pris? (Tycker jag inte om jag kollar på utbudet av 530 och bilpriser.se) Bilen är galet fin så om man är ute efter en E61 borde den vara intressant, synpunkter? | |
| Länken funkar inte? | |
| Länk till annonsen som förhoppningsvis funkar Länk | |
|
Du har bilen på Blocket också va? Du missar >98% av alla potentiella köpare annars. ------- //Lövet |
|
| Ja den ligger på Blocket också. | |
|
Inte för att det är nån tröst men min erfarenhet är att det alltid är seeeeeegt att sälja lite äldre BMW, framförallt med större motorer. Till slut kommer dock alltid nån. Min 530xd tog 2 månader att sälja och då låg jag 25tkr lägre i pris än dig, iofs 21k mil men relativt snarlika i specifikation. Min var import men det var det ingen som frågade nånting om så jag vet inte hur mkt det gjorde på priset. ------- //Lövet |
|
|
Ja, det brukar ju dyka upp nån till slut. Det var lite samma med min 540, segt men så plötsligt. Har ju ingen brådska att bli av med bilen men när man väl bestämt sig så vill man ju att det ska gå fort :) Tänkte ge mig på ett litet "äventyr" och importera en 535d F11! |
|
| Du har skrivit att det går att köra 0,7/mil. Är det på motorväg eller i snitt blandat. Har 525i manuell och jag ligger på 1,0/mil blandat | |
| Det är landsväg, har som lägst kört på typ 0,65 men då var riktig snålkörning. 0,75 i ca 110-115 är väl normalt. Ligger på litern blandat. | |
|
Helt uppriktigt så kan du ta bort hela stycket: "Om du som jag gillar att köra bil kommer du främst uppskatta de gudomliga stolarna, sportlådan och högtalarna :) Och motorn inte att förglömma! Stark, snabb, relativt snål (går att köra på 0,7l/mil utan problem) med ett mkt trevligt ljud." Det är så subjektivt att det kan uppfattas "pladdrigt" och riskerar mer att avskräcka än locka köpare. De som letar efter 3-liters bensinsexor vet liksom att de låter trevligt redan från början ändå ;-) ------- //Lövet |
|
| Mjoo, subjektivt visst men det är ju min personliga touch på annonsen, haha :) Att nån inte skulle köpa bilen bara pga det har jag svårt att se, kanske finns det dom som får en "känsla" för bilen och mig som ägare av det stycket. | |
|
Tror inte heller att du kommer tappa en geniunt intresserad köpare pga det men det är inget som lockar någon heller. Annonsen blir bättre och renare utan det stycket. ------- //Lövet |
|
|
Länk Exteriörbilderna får du jobba lite på, ser ut som 2 olika bilar eftersom färgerna skiljer sig radikalt. Behövs det 4 st.? Någon mer interiörbild kanske och/eller motorbild. Håller med Lövet om textstycket. Borde det inte vara ett problem med potentiell kundkrets om bilen befinner sig i Kalix och inte i Mellansverige? |
|
|
Jag tycker bilderna är goda nog. De är inte fantastiska men inte för dåliga heller. Om originalnjurarna finns kvar är det bra att montera på dem. Original ger nästan alltid en större köparkrets än styling. ------- //Lövet |
|
|
Jag sålde precis en A6 Avant 2.8 manuell, 14500mil i mycket bra skick. Quartz metallic, S-line mm mm. 18" bra däck, även bra 18" däck. Det 1st som hörde av sig, så jag tog tillfället i akt och sålde den. Begärde 57 och fick 50. Spontant tycker jag din bil är för dyr. Hur kom Audi in här då.. Jo för jag har köpt en Ny 530d G31a :) |
|
|
Eftrersom de båda kostade ungefär liknande nya så är den jämförelsen inte helt irrelevant. Visst kan det tyckas vara oerhört dåligt betalt för bilar som tangerade ~500k nya men så ser marknaden ut. Fyndläge för köparna eftersom "alla" tror att bilarna kostar en förmögenhet att driva runt. ------- //Lövet |
|
|
Körde nån autokorrigering i telefonen på ett par bilder och ja det ser lite mysko ut, håller med. Njurarna satt på när jag köpte bilen så har inga andra, jag gillar dom..men det är ju en smaksak. Ja det är klart att kan vara en nackdel att bilen finns så långt norrut, men men så är det. Priset, tjaa..om man kollar på de 530 som finns till salu så ligger jag inte så fel, men det är klart den konkurrerar med andra bilmärken också. Jag har blivit erbjuden mellan 80 och 110 för bilen i inbyte, där det givetvis diffar med vilken bil man kollar på. Men det är ju så, marknaden bestämmer och vi får väl se om jag behöver sänka priset. |
|
| Det man får ha i åtanke när det gäller att jämföra pris är att de man jämför med har ännu inte blivit sålda. Men till syvende og sist så handlar det om hur länge man kan vänta på att få bilen såld, är man beredd att vänta några månader så kan man sätta ett betydligt högre pris än om man vill bli av med den snabbt och enkelt. | |
|
Ja normalt prut får man ju alltid ta i beaktande när man säljer grejor. Jag har ingen brådska men som sagt när man väl bestämt sig så vill man ju att det ska hända nu, jag får avvakta och se helt enkelt :) |
|
| Personligen skulle jag ha skippat bilen pga "Om du som jag gillar att köra bil" men jag är svårflörtad på pladder också, sen så är det förmodligen många som fegar på att dra till Kalix för en 90k~ bil om dom kommer mer söderut än typ Sundsvall/Gävle / mina två cents | |
|
Antar att du fått xx-antal mail med bud på 50k. Fick inga seriösa svar sist jag sålde på blocket. Till slut kom en bilhandlare som också ljög men han betalade för sig.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.