|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Om man nu skiter i sprickorna - hur många har råkat illa ut pga dem? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
E36 m3 3.2L 6vxl. Tycker de är långt mer roliga än e46 m3. Fördelen med e46 m3 är att ESS har färdiga kompressorkit ifall du skulle vilja ha lite mer effekt.. sen är kanske e46an rätt mkt mer modern överlag! |
|
|
igelkotten: M3 GT är väl iofs unik men har aldrig kunnat förlika mig med originalvingen eller den gröna färgen. L33t: 135i är säkert grym och även om prestandan inte är i fokus så känns den ändå för vardaglig. Egentligen är ju 130i ännu mer rätt så man slipper överladdningen och det är en underhållande bil det med, men det är ändå "second choice". M är M. Sani: Då föredrar jag nog Z3M Coupé mer, men kunde jag nöja mig med 2-sits så hade jag gått på Porsche i stället. Det är det jag tycker är styrkan med M3 att det går i alla fall att få in 2-3 st barn där bak utan problem. robrud: Jag var sjukt sugen på något sådant för 10 år sedan, borde köpt då. Gillar att göra en bra affär och därför tror jag på M3 E36 och M3 E46 primärt, M3 E9x ligger nog lite för högt i pris ännu för att bli "lönsam". Har svårt att förlika mig med att jag inte köpte då man kunde få en fräsch 964a för runt 200k, därför bär det emot att köpa nu. HenrikA: Kompressorkit är helt ointressant, det ska vara original! Gällande budget för reparationer är det såklart också något man ska ha, ett alternativ är ju också att när den går som ren entusiastbil så är man ju inte beroende på samma sätt som om man brukar den som vardagsbil. Reparationer blir lätt extremt dyra om de måste utföras under tidspress också... |
|
|
Så som du resonerar hade jag definitivt valt en M3 E46. det finns ff. utrymme för en bra värdeökning över tiden nu om du hittar ett fint ex. Det magiska med bilen och det som gör den speciell mot ex. en 135i är S54:an. Lägg där till en tidlös klassisk design som funkar för de flesta, jag tror att den är ett säkert kort. Har även ägt ett par M3 E36 genom åren och där tycker jag att en 3.0 har mycket mer karaktär med sin effekt högt upp i registret och tunga koppling, minns även ljudet som bättre. När jag körde en 3.2 för första gången så minns jag att jag tyckte att den kändes helt för snäll och linjär, nästan tråkig faktiskt.. definitivt snabbare men det kändes inte så. Coupeerna och E9x ligger redan högt el. har nyligen gjort ett rejält hopp värdemässigt, nästan lite som en 964 i Z3M coupe:s fall! |
|
| Hur går det ? Köpt nån M än ? Som fd ägare till m3 e36 och m3 e46 samt nv ägare till m3 e90 säger jag att alla 3 har sin charm. Det kan inte bli fel . | |
| Finns det några lågmilade M3 E92 kvar? | |
| Phoenix, hur lågmilade? Min gamla hade gått 4800 när jag sålde i höstas | |
|
Ja det ger sig väl om det kommer ut några till våren, sett några e92 men som jag isf vill ha e90:n så är utbudet noll. Sirtobbe: Du kanske vill sälja o prova nåt annat? :-) |
|
|
Salis: Skulle klassa den som lågmilad :) Är inte spekulant själv, mer nyfiken. |
|
|
Marcus72: Det kommer nog ut ett gäng till våren, nu står det mesta i garage och höstbilarna är redan sålda. Med lite tålamod och pengarna lättåtkomliga hittar du nog en fin om ett par månader! Phoenix: Sett några till på blocket, men det är sant dom är inte lika vanliga längre :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.