AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.544

vilken bil ska ja köpa? 325 el. 535

Sida 1 av 2
vilken bil skulle ni ha tagit utav 325 e30 el 535 e28 och varför?
Ko
663
Koffe
320iC -93
Så du har hittat till det här forumet oxå... välkommen!

Jag skulle nog valt e30:n för att den är snyggar samt för körglädjen. Har aldrig haft en e30 själv, men lyssnar man runt lite så kommer det snart fram att e30 är typ den roligaste bil man kan köra... Är nästan lite sugen på att "byta ner mig" själv =)

Ett smärre "väghållningskit" på en 325 e30 å du har en riktigt skojig gocart =)

Men jag råder dig nog att rådfråga nån som haft en, eller ännu hellre båda...

//Koffe
Beror ju lie vad du ska ha bilen till, ska du ha nån i baksätet så är e30 ingen hit!

nää men allvarligt jag gillar när det svänger, e30:in e nog snabbare då men hur ligger det till raktfram hinner en 325:a me då?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Kan säga att jag hade ganska hyffsad väghållning i min M535 som jag ägde en gång i tiden. Sänk med orginal dämpare samt röda kilen fjädrar som var kapade!!!=) Den var lagom låg bilen då och den låg mycket bra på vägen.
Den 325 som jag ägde var också sänkt, kommer ej ihåg hur, men den bara studsade och levde sig. Berodde ganska mycket på att dämparna var dåliga.
När det gäller prestandan så har inte 325 nåt att säga emot. Jag hade rostfritt grenrör och avgassystem på min 535 och det var inga problem att göra mätaren ut på den! Det är ju en annan utväxling på 325 så den gick inte så fort och tappade i högre fart på grund av lägre vridmoment!

Mvh Stensth
Ko
663
Koffe
320iC -93
Nja, inte riktigt:

BMW 325i e30 0-100km/h: 8,3s, toppfart: 218km/h
BMW 535i e28 0-100km/h: 7,5s, toppfart: 220km/h

Allt enligt modellguiden...
Sen kan man ju alltid sätta snurra på dem =)

//Koffe
Åååå ni gör det ju inte lättare för mig! vilken ska ja ta då?

om ja säger 323 vs. 535 då?
stensth: jo, jag har/hade själv en e28 med GRYM väghållning! vann många race pga av det!
Skulle välja 535:an!!!

stensth
Koffe: Den 325 som jag hade, var lite trimmad. När jag renoverade toppen på den så fräste jag sätena och ventilerna samt satte i en ny och fräsch kam. Det var extraktorgrenrör samt sportavgassystem på den och den gick inte alls lika bra som min 535m just pga av vridet. En 325 har 222nm om jag inte minns fel och en 535 305 eller 310nm, kommer inte riktigt ihåg där heller.

Jo, snurra är inte helt fel, då jag har det på två av mina bilar nu!=)

Mvh Stensth
st
2.200
stensth
Om jag skulle få tag på en ungefär likadan 535 som jag hade så skulle jag välja en sådan framför en 325. Den är ju lite ovanligare än en e30 dessutom!

Mvh Stensth
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Skulle hitta en fin M535 om jag vore du :)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Provisorisk bild på min bil:
Länk
ok, men grejjen e den att ja har bara haft en bil, en e28 å ja tycker att d e så svårt att hitta grejjer till den, men till e30 finns det ju delar i mängder!? ja e kluven men det lutar åt en 535 nu!
Gemini__
Otippat vad jag kommer svara, men en M535:a tycker jag du ska slå till på. Fin komfort, väghållning samt en underbar motor.

Hoppas du hittar en fin bil vare sig det blir en E28 el. en E30!

Mvh:
Tompa
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Säger oxå 535!! Bäst komfort och vrid!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
535, tror faktiskt inte ens att 325 är märkbart billigare att vare sig äga eller köra...men som helt klart kostar lite mer i inköp i likvärdigt skick som en 535-E28 pga högre efterfrågan då designen anses som tuffare/modernare av många...näe E28 är undervärderad det är en satans fin bil med helt klart snäppet bättre kvalitet än E30 också. Men dess vikt kan man aldrig helt trolla bort och en vässad E30 -325 med en massa godis är därför mycket frestande om man nu råkar hitta en sådan
ok, tack för alla trevliga och nyttiga svar grabbar!

verkar som att ja får förbli en e28 ägare då!
Ko
663
Koffe
320iC -93
jimbooo: Nu är det ju klart... Köp en e30, å sen motorn som Kilander ska sälja (kolla under trim-forumet)... sen har du en glädjemaskin =)

//Koffe
förresten...en 535 från tyskland ligger ju på 218hk, är det stor skillnad på den jämfört med "våran" modell?
koffe: jo, det låter ju lite galet måste jag säga =) men har tyvärr inte dom pengarna! å som sagt, jag gillar att svänga! känns som om det e en ganska svårkörd motor om man ska mer än bara raktfram! e nog GANSKA stor turbolag va?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.