|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
6700:- skall overtake ha, jag får det till ca 1000:- dyrare än att beställa direkt från BMS. Hur går det, har du provat map5 än? :) Själv har jag inte kommit till skott än, främst för att jag bråkar med ett par wastegatefelkoder. Dock sitter har jag börjat bli mer tveksam till jb4 eftersom jag läst att den kickar in från ca 50% gaspådrag och att de flesta verkar tycka att den vaknar från 3000rpm. Jag tycker att det största problemet med 20i är det kassa vridet och skulle vilja ha mer kräm under 3000rpm, därför har jag börjat snegla åt racechip hållet. Enklare men betydligt billigare. |
|
|
Its alive! Nu är det draget som jag tänkte mig från början - 17PSI och bra drag. Håller med om att det vaknar till liv vid 3000 till 3500 rpm. Bottendrag och toppeffekt med denna turbo verkar ju inte gå då får man väl köra biturbo........det är trots allt 2liter. Har nu en bränsletryckskabel till fuel rail över då jag beställt fel. Är det värt pengarna - ja säger jag. Känns som bra valuta för pengarna men då har jag intercooler, downpipe (200cell Wagner), KN och air scope. Får se om man hittar någon skorsten man finner lämplig............ Full patte i sommar ;-) |
|
|
Kul att det funkar och att du är nöjd. Hade varit trevligt att provköra en 20i med jb4 för jag har fortfarande inte bestämt mej. Verkar ha löst felkoderna så nu sitter min JB+ på plats igen och det är ju lite samma sak där, vid 3000rpm märks den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.