|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade min e91-11 inne på service hos BMW i juni och visade upp bubblor jag också hittat bakom shoppingluckan i nederkanten. De tog bilder som skulle skickas iväg för analys men började snacka om att det måste komma inifrån för att garantin ska gälla...hur som helst, efter lite traggande skulle de höra av sig när de fått besked. Har fortfarande inte hört något. Är väl dags att ringa själv... Påpekade att bilen har alltid blivit servad enligt serviceboken på BMW, 8200mil. |
|
|
Gaspo & Sverige, Jag tror att det ingår i servicerutinerna, i alla fall ingår det hos Novation i Uppsala, som lämnar ut kopior på det när man hämtar bilen. Men det är inget som skrivs in i serviceboken. Jag har fått kopior på det för båda mina bilar i sommar, precis som man får ett papper som talar om vilket mönsterdjup det är på däcken, hur mycket det är kvar på bromsbeläggen och att datumet på huvens gastrycksdämpare är på väg att gå ut.. På äldre BMW så markerades det även i serviceboken, men det var många år sedan. Och än en gång, dåligt att få dessa blåsor på en sådan ny bil men förhoppningsvis tar BMW sitt ansvar utan att du behöver strida. |
|
| @Mats Ok så dom har tagit bort extra servicen *bil på lyft* symbolen? Min bil har ju 8år på nacken så mycket har väll hänt :-)) | |
|
Hej. på min E91a 2006 bytte BMW båda vänster dörrarna och bakluckan hösten 2015 utan minsta gnäll. Allt gjordes hos Holmgrens i Kalmar. Bilen fullservad hos BMW. Hälsningar Peppe |
|
|
O detta gjorde dom efter deras påpekande av rost eller ditt? Helt sanslöst att man ska ha servat biljäveln hos BMW för o få igenom rostproblem. BMW=Rost! Hade jag inte lagt ner så jävla mycket pengar på min skithög så hade jag försökt sälja den. |
|
|
Ja har du fått andra saker redan lackerade och fixade så har du ju en liten fördel eftersom du redan fått dom sakerna fixade , då är det lättare att tjata till dig detta också ..det gäller att tjata...var skitjobbig för du har absolut inget att förlora dags att ta fram stridsyxan tycker jag ... Tänk dom ägare som INTE tittar på sina skärmkanter och bara skiter i det och kör Räkna inte med att BMW hittar rosten på din bil ..Det är ungefär som att tro att man får Samsungs senaste värsting TV i julklapp varje år... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.