|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har testat sätta öppet filter på M40 motorn... Blir det mer insugs ljud? Jag testade det på 735:an men det blev ingen skillnad på ljudet... ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk | |
|
En fråga till.... Får jag mer krut i bilen om jag plockar bort katten? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jag har inget öppet filter på min 318 men jag har ett vanligt K&N filter...den enda gången man hör det är när man rusar/varvra bilen på tomgång...då hör man insugs ljudet...dock inget mer... angående katten...så borde du få lite mer spätt i maskinen...eftersom avgaserna vandrar lättare, får inget motstånd... Henk |
|
ant |
vid byte till green cotton filter på min 318is blev ljudskillnaden ganska stor. det chippar till om man vid tomgångskörning trycker till på gasen. när man sedan åker med lite fart och trycker till så ryter motorn fin fint.. dock har ju jag m42 motorn. allstå 16 ventiler istället för 8... kan tilllägga att din bränsleekonomi kommer inte att förbättras... man åker med fullt spett hela tiden bara för att få höra filtret andas fritt.. =) |
|
He he... Ingen med m40 motorn som har några erfaren heter? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Någon som har testat att plocka bort katten... ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
E30poppe |
Nä... Men ja har samma funderingar... |
|
E30Poppe: På 318t då eller? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Har en kompis som gjorde det optimala (dock ej det bästa för motor)för att få skönt insugsljud. Han borrade massor av hål i sin luftburk, det fick m40 att låta riktigt skönt. Har personligen öppetfilter på 318is och den råmar lite skönare. Om det är insugsljudet du är ute efter så kan du bara borra lite hål i burken eller kapa bort en sida på den, men om du vill att den ska få mera kall luft för att om möjligt gå lite bättre monterar du öppet filter och en avskärmningsplåt. Mvh/ Johan |
|
E30poppe |
deejaywasp: Japp på touringen... |
|
Om jag borrar hål i luft burken försvinner inte filtrets funktion då??? Alltså att rena insugs luften? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Hallå???? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Man får ju inte borra på fel sida ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
hmm.... Skulle det bli nåt brööl då kanske..... vilken sida ska man borra på då? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Vet inte om det blir något brööl direkt... Ska du borra så gör det på den sidan före filtret. Vill du bara höra hur det eventuellt skulle låta med öppet filter så öppna burken, ta ur filtret å låt burken vara öppen. Starta bilen å varva lite på tomgången. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Blir det samma ljud då? Förstärker inte filtret ljudet nåt? Jag tänket på att det var konformat till ex. ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Nej tvärt om, kommer att dämpa lite. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok Ticco tack för svar... Får gå ut och testa det ikväll!!! ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Om du borrar upp bottendelen på luftburken med massor av hål så får du skönast ljud. Då får du liksom lite resonans i luftburken. Se bara på hur många golf 2:or råmar. Och vad jag vet så är det inte många av dem som åker med öppet filter. // Johan |
|
|
:).... Är det så... Men då kanske det blir borrnign istället men var skall jag borra någonstans? ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Borra massor av ca10mm hål i de sidorna där det är svårast för smuts att ta sig in. Alltså mot inneskärmen och mot torpeden uppifrån sett. Det brukar bli bra... ta ett par i botten också för att säkra dig om att det är ordentligt. Sen kan du ju ta bort gummiröret och skyddskåpan som sitter vid lysena... ger kanske lite friskluft det med!! /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.