|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni? Någon som kan se om milen stämmer? | |
|
Just historien om "En brukare från -99 till -08 där tar frun över bilen fram till -16, Nästa ägare exporterar bilen men flyttar kort därefter tillbaka till Sverige, då det sker en ny registrering och bilen får nytt reg-nummer" känns väldigt shady, men inte omöjlig. Men borde man inte kunna få fram tidigare reg.nmr och besiktningar via chassinumret om man kanske ringer Transportstyrelsen? |
|
| Imponerande att slita ner framstolarna såpass på 5200 mil... | |
| Håller med! Stolar och bälte ser mkt slitet ut! | |
| Från en som haft en 540 -99... den där har gått kanske 35000 mil. | |
|
Verkar skumt med tanke på den slitna stolen - min E39:a var mindre sliten i skinnet efter 28.000 mil... Kanske någon som haft bilen som bostad!? ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
instämmer ser inte 5200 mil ut, långt därifrån det goda är att man kan dra sin slutsats om hur seriösa ST-auto är. har varit där tidigare och fått dåliga vibbar. |
|
|
Ser lite så där ut faktiskt även om det kan slitas fort om man väger en del och inte vårdar skinnet. Vore grymt kul om någon har tillgång till Ispa och kan kolla den lite. VIN GG86518 WBADN61090GG86518 YHW437 YHW 437 Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Skinn slits fortare än man tror om det inte smörjs in och vårdas regelbundet. Har bilen stått regelbundet parkerad i solljus behövs inte många månader/år för att det skall spricka. Om jag vore spekulant på denna skulle jag kollat upp chassienr och jämfört med bilens historik. Borde vara ganska enkelt att få tag på historik från bilprovningen om den nu var svensksåld ursprungligen. Fast storyn känns otrolig... |
|
| håller med. stolarna ser alldeles slitna ut för 5200 mil. känns lie skumt men skulle vara intressant om någon kunde få lie mer ingående info om bilen | |
|
Länk Inte så mycket kött på benen, men verkar varit registrerad utomlands 1999... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Med stolarna på bild så känns som det saknas typ 30 000 mil "någonstans". Och med tanke på vilken firma det är som säljer, så nej det miltalet tror jag inte på. |
|
|
Att sätena ser för slitna ut för så få mil var också min första tanke. Även baksätet ser mer nedsuttet ut än de läderklädslar jag haft på mina 3 e39 som alla hade gått mellan 14500 - 30000 mil. Mittsätet bak har inga veck på mina bilar. Men visst jag är inte någon läderexpert. Dock skeptisk... |
|
| 30k mil,i sträck då grabbar? :-). | |
| Den har ju svensk litteratur angiven i utrustningslistan och är i kallt land utförande. | |
| Även om den skulle gått så lite, så är det väl inte bra för en bil att stå oanvänd en massa heller? Har hört (tror det var från mercedes source på youtube) att t.ex. bussningar i hjulupphängningen håller cirka 18 år om de inte slits genom användning. Så man kanske åker på att byta länkarmar fram och bak på denna ändå. | |
| Undrar hur mycket mina föräldrars Merca kommer gått när den är 18 år. Den är 8 år nu och har gått strax över 4000 mil. | |
|
Med tanke på svensk dokumentation enligt utr.listan så lär den ju vara svensksåld. Skinnet ser kanske inte så fint ut på bilderna men man kan inte dra några slutsatser av dåliga blocketbilder heller. Måste ses live. Ålder och skötsel påverkar mycket, inte bara användningen. Transportstyrelsen borde kunna förse den intresserade med ursprungligt reg.nummer och viss historik. Kanske även BMW kan hjälpa till? Om nu inte dokumentationen som behövs finns tillsammans med bilen. |
|
|
Jag fick detta precis: "Transportstyrelsen har ingen tidigare information om YHW437.Kontakta det landet den blev inregistrerad i och om dom kan hjälpa er." Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Den kan ju ha beställts med svensk specifikation till t ex. någon svensk som arbetat utomlands vid nybilsköpet och planerat att "ta hem" bilen vid flytt tillbaka till Sverige. Detta förekommer! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan, det står ju i annonsen att den gick i Sverige 99-08 med ett annat regnummer. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.