AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.100

M6 V10 reg. BUD 337, är det ett bra köp?

Sida 6 av 6
0.99 är under litern...Det låter otroligt bra, absolut. Men bara för att du inte lyckats (har du ens försökt, på riktigt?) så behöver det inte betyda att någon annan helt överdjävlig på "eco-driving" har lyckats en gång?

Ser att 1.07 är den officiella för landsväg, då borde inte 0.99 vara nån absolut omöjlighet i rätt förhållanden o med rätt "kör teknik". Men att köra på 0.99 hela tiden på landsväg tror jag är helt omöjligt, man klarar inte att "hålla sig", tippar på att en mer rimlig snitt förbrukning på landsväg är närmare 1.2 liter/mil.

Min ena M3 körde jag hem på 0,95 i snitt från södra Tyskland, nercabbat 30% av resan med kortare "sprinter" upp till ca 200, men oftast runt 110-130, officiellt drar den 1.11 liter/mil blandat. Det var ingen "eco-driving" utan jag körde i praktiken mest skyltad hastighet, o resan gick rakt igenom Berlin o en del köer pga en "miss" :D
Skönt att höra att det ej är något personligt, har inga groll eller agg gentemot någon här inne.

Berörande förbrukningen så har vi haft 0,99 flera gånger, samt att vi lärde oss att man kommer mellan 2-5 mil på "tom" tank under ett av våra topp farts försök, ( i dom hastigheterna behövs det enorma mängder tomm motor väg, bra temperatur samt att man prov kört sträckan ett par gånger, självklart kom de perfekta tillfället när vi hade mindre än halv tank, så då blev det bära eller brista, körde sista milen på "ångor" )och då gick det jvl fort, i lugnt Svenson tempo kommer man en bra bit på absolut noll på tank mätaren.

Mvh Hampus
Ja det må du tro Dawwe, att jag har. Så kul är det inte att stå vid Shell och slå i V-power;)

Det enda jag inte provade var att köra på autobahn i en 2 mil lång svagt nedåtlutande raksträcka och därefter genast mäta förbrukningen.

EB
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
After a few hours of investigation with my good freind Stefan and the data from the Euro M6 register ..... I am the only Ruby Black in Sweden.
93 Ruby Blacks with Gold Brown full leather in Euro RHD.
Thanks to Stefan again for helping get this into.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.