|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Länk "Browsing" genom V10or på Blocket och såg den, tyckte om allt job som är lagt ner . Undrar om någon vet någonting om den här bilen? Tack. J | |
| Skinnet, Ouch. | |
|
Nästan 12000 mil sätter sina spår, M6:an åldras fint imo, får lite twitch i vänster tån att köra V10:a igen innan det är för sent, kan vara 40 års kris på G eller bara för mycket kaffe... /P-O |
|
|
Yep, skinnet ser ut lite använt. Kan inte komma over design på framsidan....annars en väldigt fin form.....tro också jag har "midlife crisis".... |
|
|
Ljudet är magiskt. Finns betydligt bättre och finare exemplar till salu. |
|
| Är det inte så att just svart skinn har en tendens att se mer slitet ut på bild än vad det faktiskt är?! Blixten gör att små repor syns mer än vad man uppfattar själv. | |
| Jo absolut men skinnet ÄR extremt slitet på den bilen, hade synts utan blixt med. | |
|
Min M6a som hade gått 8200mil när jag sålde var i ett betydligt bättre skick än denna. Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på vad som är bytt och hur mycket pengar som är nerlagt. Vad betyder det egentligen att halva motorn är renoverad, kanske att får renovera den andra;) Tycker som Philly, köp ett finare x för samma pengar. En sak till: Köp SVENSKSÅLD bil med bra historik. Garanterat lättare att sälja när det blir dax, för tro mig det kommer du att göra när du tröttnat på kompisarna/(ägarna av) på bensinmacken och BMW verkstäderna;) EB |
|
|
Och 11 ägare! Hej då bilen:) EB |
|
|
Det verkliga antalet ägare är 6st. Knappast onormalt på en snart 11 år gammal bil. ------- //Lövet |
|
|
Precis, man måste verkligen skilja på ägare/brukare. 11 ägare på min förra Z4 men bara 6 brukare. Bättre alternativ: Länk |
|
|
Absolut inte onormalt, men firmor är också ägare som kör skiten ur bilar av denna dignitet. Dessutom import och vad vet vi om de nästan 4 första åren? Dessa bilar har en tendens att byta ägare ofta pga att driftkostnaden blir för hög för ägaren och ju äldre och billigare bilen blir så......... EB |
|
Lasse Karlsson |
Import från DK??, Massor med ägare??, osså alla reparationer!!?? Skulle akta mig noga för den där!! modolasse |
|
Jag tror att ni har rätt, det är mycket lättare med Svensksåld. Den som Phoenix har lank till är extremt fin! |
|
| min bror var första ägare till den i sverige, hade inga problem med den | |
|
Borde inte vara slitna säten vid 11800mil, men såklart handlar det om hur och av vem bilen brukats. Nedan är min gamla M5 E39 2001 med 25500 mil på mätaren, hela och mycket fina säten. Länk Länk Baksätet som ... baksätesreferens: Länk |
|
|
Bild framifrån, det blev fel i länkarna ovan: Länk |
|
|
Kan någonsin en "gammal" M6 vara ett bra köp? Hur många "lik" finns det inte där ute. Hårt körda, dåligt underhållna och många importer. Man får nog vara mer än oerhört försiktig vid ett köp och ha en stor reserv för oförutsedda utgifter. Vad är försäkringspremien? /Anders |
|
|
En gammal M6a kan vara ett fantastiskt köp! Så oerhört mycket bil för pengarna, men det gäller att hitta rätt objekt. Nyckeln enl mig är svensksåld med få ägare och fullservad såklart. Att betala 50k mer för en sådan bil är förmodligen rena rama spargrisen;) Jag hade ca 14k/år på LF. Försäkringspremien är helt ok för en bil med sådana resurser:) EB |
|
| Ett jäääkla tjötande om "svensk sålt" hit och dit. Trams. Nyckeln till ett bra köp, oavsett om det är en 316i eller M6, är att objektets skick "speglar" prislappen samt att den fått korrekt service, hela tiden. Utöver detta skulle jag personligen bytt vevlager, direkt efter inköp, oavsett om det är en "över-servad" 5000 milare eller en "normal servad" 14000 milare, allt för peace-of-mind. Vevlagerbyte är inte blodigt dyrt, tippar på ca 20' inkl delar och arbete. Om bilen är svensksåld eller inte har bara "betydelse" i... Sverige. | |
| Begreppet "svensksåld" är slarvigt slang för "med möjlighet att kontrollera historiken till fullo". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.