AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.099

M6 V10 reg. BUD 337, är det ett bra köp?

Sida 3 av 6
Snälla, rekommendera att köpa en svensk-tillverkad M6 för vad jag hört så skall de tysktillverkade vara sämre...

Alltså Dawwe vad är det du inte förstår? Att någon inte tycker som du?
Eller att jag har rätt i allt jag skriver;)

Sagan om "killen"
Dawwe ska gå och handla en BMW med V10 för det har Dawwe aldrig ägt någon.

Handlaren:
- hej
Dawwe:
-hej
H -kan jag hjälpa dig med något?
D -jag vill köpa en BMW med V10.
H -här har vi ett fint ex, import med 12k mil på mätaren och 15 ägare i Sverige de senaste 5 åren.
D -vad fin! Är det bytt vevlager på den?
H -absolut! Det är det första vi gör på dem när vi får in dem. För säkerhets skull.
D -vad bra! Jag tar den.
H -öh, vi har den här svensksålda här borta också. Fint skick, men kostar lite mer
förstås men bara 4 ägare och 8k mil.
D -nähä du! Jag tar den första. Tyskt fullt ut ska det va!

Och så levde de lyckliga i alla sina mil.

Tack.

EB
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
Länk

Is my current favourite....if I am paying so much, I want "that little something extra".
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Hahahaha @Pula och Dawwe get a room.

Håller med båda. Man skall inte stirra sig blind på svensksålda(även om jag gör det) importer kan vara fina. Men de som köper importer(och importerar) gör ofta det för att de är billigare, inte för att det finns ett bättre ex där nere. (sällsynta fall att någon vill ha en specifik utrustning som är svår att hitta i Sverige).

Annars köp svensksålt, lägre försäkringar vanligtvis också...
Som vanligt får man vad man betalar för. Alla dessa vimpelhandlare i Sverige med stylade gamla lik till bra priser... nej köp bilarna direkt från Tyskland eller hemma i Sverige hos auktoriserade handlare eller privat direkt. Däremot är det som Dawwe skriver kul att de bilar jag kollat på i Tyskland och frågat om reparationer utförts fått svaret nej eller ja och en lista på exakt vad som är gjort. Säg den handlare i Sverige som meddelat detta...
Slippy: I dag är en fin/rimlig M ofta dyrare i Tyskland. Att "någon" inte fattar att alternativet till "svensk-såld i kalasskick" är inte "import med 7000 ägare" bevisar bara hur trångsynt personen är. Jag har aldrig påstått att jag inte skulle köpa en svensksåld bil, med få ägare, gott skick osv. Men jag väljer aldrig en bil baserat på var den sålts ny, det är skicket/historiken/whatever som är det primära, vilket de allra flesta här inne verkar hålla med om, utom en...

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
2009 har tydligen bättre vevlager och inte samma issues med SMG som de första
Länk
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Nu nedsatt, - väldigt mycket V10 för pengarna! Svensksålda 2009or växer inte på träd så fattar inte varför den finns kvar.

Nästan så man undrar om det är något fel på den...

OBS! Det är inte min bil alltså
Ja, det där är ett kanonpris!
Läge att köpa ställa in inför vintern och ta fram till våren, mumma;)

Verkar inte vara många som gillar designen, men kommer bli en klassiker som e24, tror jag.

Detta är dock en väldigt dyr bil att ha i drift, men en kanonbil om du kan meka med den själv.

Sålde min i våras med samma mil fast cab och -07 för mer pengar än denna,men så är ju Interlagosblå mycket snyggare än svart;)

EB
Visa användare
202
Schrickm5
Finns det någon register med färgkoder för E63 M6or någonstans?
Såg en fin Rubin Schwartz med Gold Brown interior.... har aldrig sett denna kombo förut. Rubin Schwartz är otroligt fin på bilderna.

Länk

Länk

EB
Visa användare
202
Schrickm5
Thanks Pula!
Lasse Karlsson
Länk

Länk

Konstiga länkar ovan! Här kommer de rätta

modolasse
det verkar vara samma kära på länkarna men onekligen väldigt mkt bil för de pengarna, om man har dem. Men för de pengarna skulle jag ändå satsa på en Premium Selection.

/Anders
Visa användare
202
Schrickm5
6 Gran coupe is one of the prettiest cars BMW has ever made....depreciation is going to be biatch, but who cares.
Lasse Karlsson
Länk

modolasse
Lasse Karlsson
Länk

Med känsla! Absolut samma! Hoppas ovan är rätt!

modolasse
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Lasse: Det är ju ofta "samma" bilar. Men import värderas lägre på sv-marknaden när bilen här "hemma" och dessutom får högre försäkringskostnader. Det finns ju en anledning varför försäkringsbolagen ser det som högriskobjekt med import inte för att bilarna är bättre eller samma. Utan ofta då någon inte hade råd med det svenska priserna och köpte import som de sedan inte sköter om pga kostnaderna service etc. Notera att bilen var samma.

(Men som jag skrev ovan ex på "din" M6:a som såg grymt fin ut, så finns det alltid undantaget som bekräftar regeln som min tyska lärare hade sagt)
Den här är väl den andra du försökte länka till Lasse
Länk

/Anders
Lite prut på denna så är väl den ett bättre alternativ? Kolla på försäkringspremien när det gäller en importerad. Du har ju minst 10% skillnad i värde den dagen du skall sälja den, så det du "tjänar" vid importen, tappar du en hel del av vid försäljningen. PS är väldigt viktig skulle jag säga.

Annars en fantastisk bil. Jag har haft förmånen att ha en, men däcken är väldigt viktiga. Min hade först 20" från fabrik, vill minnas det var Michelin. Bytte dock till om det var 21" eller 22" med Hartge fälgar och Conti däck och det blev en fantastiskt mycket skönare och framförallt tystare bil. Den var rent jobbig ljudmässigt med fabriksdäcken.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.