|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
På torsdag 17/8 visas conceptet till kommande z5 upp. Länk | |
|
Länk bilder har läckt ut. |
|
| Såg bättre ut än väntat. Ska bli kul att se vilka motorer som stoppas i. | |
|
Äntligen en BMW (tillsammans med kommande 8-serie) där inte designen enbart kopierar den utgående modell, utan är verkligen en ny bil även utseendemässigt. Conceptet har dessutom en läcker design som väcker habegär. Man har även lyckats integrera informationsdisplayen i instrumentbrädan betydligt bättre än nuvarande andra modeller där informationsdisplayen enbart förfular och ser ut som en "efterkonstruktion". Nu är det bara att hoppas att designen inte stannar vid ett concept utan kan förverkligas. |
|
| Hoppas verkligen att njurarna med inspiration av a-klass inte följer med till produktion, föredrar traditionella ribbor i grillen. | |
|
Njurarna gillar jag, även om de helt klart är inspirerade av Mercedes. Däremot så har jag svårt för att corona-ringarna sitter horisontellt, men bättre än på 8an där de är mosade till oigenkännlighet. Huven är lite för platt (iaf på bild) men blir säkert svinbra med en liten powerdome till M-modellen (räknar med att den kommer). Gör en M, ersätt allt krom med kolfiber och sätt dit ett fast plåttak så blir det ett köp. |
|
| Det fina med njurarna är att dom lutar bakåt (i profil). Hajnosen är på väg tillbaka! | |
|
NilsH, du menar att de lutar framåt? Annars blir det väl ingen hajnos? :) Länk |
|
| Grelle, det är i alla fall ingen hammarhaj ;) | |
| Nej, då får de nog inte sälja många bilar. :) | |
| Jag håller med dd88. Gör en coupe. Börja gärna med en M. Dyrt och exklusivt säljer. Sen kan de göra 3-pipiga framhjulsdrivna cabbar. | |
| M-coupéer finns det redan flera stycken, däremot ingen roadster. Z4 är efterlängtad! | |
| Länk photoshop på hur en coupe hade kunnat se ut | |
| bmw_jerry: Sjukt snygg! Nu är det bara att hålla tummarna för att dom släpper en med plåttak. Toyotan har ju plåttak så verkar inte vara omöjligt. | |
|
Länk patentbilder läckta på kommande z4 |
|
|
*Gäsp...* Man kan ju undra vad poängen är med att ta fram en snygg konceptbil för att sedan lansera någonting som mer liknar en Honda S2000... |
|
|
Ja det såg inte så kul ut. Kan dock delvis bero på att illustrationerna var så taffligt gjorda. Manuell låda kommer inte att erbjudas, enligt texten. Jag hade uppfattat det som att nästa generation var avsedd att bli "sportigare" än E89? Enbart automat känns då inte riktigt rätt. Ska i alla fall bli roligt att provköra bilen, när den sent omsider dyker upp hos handlarna, men suget efter att byta upp sig är inte särskilt starkt får jag erkänna. /Erik |
|
| Trist att det bara blir automatlåda. För mig bör en bensinbil med entusiastambitioner ha manuell växellåda för att locka idag. Ska det vara automat föredrar jag hellre intressanta eldrivna alternativ. En eldriven/hybrid coupe/cab från BMW skulle jag gärna se, utan i3-aktig design. | |
| Länk | |
|
Länk kommit ut officiella bilder på den nya z4:an |
|
| Något med proportionerna som jag inte gillar exteriört, men spacig interiör som känns som ett steg framåt. Bygg en coupe i m-skrud! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.