|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Tänker inte kommentera något mer du skriver här löwet. Anledningen kan enkelt hänföras till detta klassiska citat, du kan be nån förklara det för dig Argumentera inte med en idiot. Han drar dig ner till sin nivå och slår dig med erfarenhet |
|
|
Tja, det empiriska underlaget för att hävda att buset sitter och väljer ut/ratar bilar via servicehistoriken från car.info är väl diplomatiskt uttryckt: något begränsat... Det flesta mynt har givetvis två sidor men när det gäller lättåtkomlig historik kring enskilda fordon, anser jag att fördelarna vida överstiger eventuella nackdelar. Jag VET att det är många skumraskbilhandlare som svurit sig gröna i ansiktet över car.info då det har dragit undan mattan för dem att mörka bilars historik och därmed kunna lura presumtiva kunder med mätarskruvningar och fordonsidentitetsbyten mm. På vilket sätt låg BMW "risigt till" genom att tillhandahålla information om bilarnas servicehistorik? OM man nu nödvändigtvis ska vara orolig för något kring detta, är det väl transportstyrelsens onlinetjänst som tillhandahåller ägarens namn och adress!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Största galenskapen är väl sekretessen på regnummer här i Sverige? du kan se en dyr fin bil på stan, sen en sekund senare vet du ägare och var bilen är parkerad. sen bara åka och stjäla. helt galet exempel Danmark är det sekretess på det! |
|
|
Jag gillar också Danmarks bildata! * Helt kostnadsfritt att ladda ner all bildata * De anger vilket försäkringsbolag en bil har (bra vid olyckor) * Man kan se senaste besiktningsprotokoll. Se: Länk Sen är sekretessen lite högre för än i Sverige på själva ägaruppgifterna. Men samtidigt är det rätt bra att man kan kolla upp vilken bil som körde på dig t.ex.. |
|
|
Håller helt med dig Jonas! Bra att kunna se: service, besiktning, försäkring. bildata osv... men ägaruppgifter måste bli sekretessbelagda! om man blir påkörd exempel, då har man ju regnr, sen får väl polisen hjälpa till med ägare osv! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.