|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Vi har precis uppdaterade car.info med BMWs servicedata, vi har nu knappt 218 000 nya mätpunkter på drygt 109 000 BMW bilar (ca 32% av alla BMW). Två exempel: Länk Länk Vi hoppas snart få en lösning så man kan se fabriksmonterade tillbehör också :) | |
| Suveränt , tack för ett bra jobb | |
| Lysande, ni gör verkligen ett strålande jobb, tack! | |
|
Kalas! jonasbonde: Jag antar att service även kan betyda att bilen varit inne för reparation och inte bara "vanlig" service? Kan ni i "servicedata" se vad som gjorts på servicen? |
|
| Helt otroligt bra sida ni levererar! Ni ska ha mer cred! Tack! | |
|
Fantastiskt! Det går inte att få med även servicar gjorda i utlandet också? Köpte nämligen en sådan rapport på min BMW530 via nån utländsk sajt så de finns centralt registrerade. Tror jag gav 5 Eur. Edit: Men det är förstås en härlig start med tillgång till de svenska! ------- //Lövet |
|
|
NilsH: Det är lite oklart på web:ista vad det är för service, däremot så är datum och miltal välkommet! Rent generellt så kan man säga att det är väldigt, väldigt få bilar som har blivit servade av BMW och skruvade mellan servicarna. //Jonas |
|
|
Ni har en väldigt bra sida! Jag har haft stor nytta av den (plus transportstyrelsens hemsida och VIN-koll avseende utrustningen hos bimmerworks.com) för att närmare kolla upp olika objekt som jag varit intresserad av. Mynnade sedermera ut i ett köp av ett av objekten! :) Jag vet att det varit uppe förr, men om ni har möjlighet att visa sista sju siffrorna i chassinummret, skulle det underlätta ytterligare när man ska kolla upp VIN-upg. avseende fabriksmonterad utrustning mm. Chassinumret finns lätt tillgängligt hos transportstyrelsen via reg.nr. så det är väl iofs ingen "big deal"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jonas har förklarat i en tidigare tråd att transportstyelsen kräver Car.info att blocka de uppgifterna. (Ja, även fast andra sidor har de synliga. Myndigheter är inte alltid logiska) ------- //Lövet |
|
|
Om jag minns rätt var det väl att man inte fick visa HELA chassinumret - så för oss "användare" av hemsidan, vore det bättre om man valde att bara visa de sista sju symbolerna i stället... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sant. Dock förstår jag car.info att inte bråka med Transportstyrelsen eftersom man är så beroende av tillgång till information. Stryps den så blir det stora problem för sajten. Full-VIN finns ju på biluppgifter.se exempelvis (än så länge...) ------- //Lövet |
|
|
Jag tänkte mest på att man tillmötesgår transportstyrelsen men väljer att visa "andra delar" i stället. Som sagt ingen "big deal" men även små förbättringar är förbättringar! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det stämmer att transportstyrelsen har åsikter om att vi visa hela VIN-koden. Vi har dock en dialog med dem så förhoppningsvis så har vi en lösning på det. Alltid trist att vara den första som råkar ut för det men troligtvis så löser det hela sig! | |
| Snyggt jobbat! Förhoppningsvis försvårar detta för fifflarna! Vad jag kan se är det servicar och inte nyckelavläsningar som syns, men bara det hjälper ju långt! Riktigt bra tjänst! | |
| Fantastiskt jobb ni gör. Stort tack från alla oss här! | |
| Slösurfade lite på car.info och på många BMW bilar syns sevicehistorik, men på min bil syns inget även den är servad på BMW (Holmgrens Bil). Vad för kriterier krävs för att det ska visas? | |
| Jag har också funderat lite över det, vi läser in de mätpunkter som finns i BMW:s ISTA light system. Men det verkar inte som alla verkstäder rapporterar till det systemet. | |
| Och på min bil syns en felaktig servicenotering som sedermera är borttagen ur BMW:s system. Det är inte så bra då det ser ut som att bilen är skruvad :( | |
| Skicka en feedback på din bil så tittar vi på det! | |
| Skickat! | |
|
Problemet skall vara löst! //Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.