AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
11.921

Service data på car.info

Sida 2 av 4
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Hej Jonas

När jag kollar på de två länkade bilarna tidigare i tråden ser jag inget om service, var ska den informationen visas på sidan?
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
hej igen, ögonen var inte helt öppna än, mer espresso till kroppen! ser att service var med i tidslinjen längst ner :)
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
11-fika? ;)

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
11-fikat är väl det som kommer mellan 10- och 12-fikat....dvs. ingår i uppvärmningen inför 12.30-14.30-lunchen... ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Hmm, min saknar med en flock servicar. Den senaste finns med men inga äldre.
Björn: Vad har du för regnummer? så kollar jag i BMW:s system om de finns där.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Hej Jonas

Jag skickade informationen via car.info kontaktformulär precis.

Mvh
Björn
Kollade för skojs skull min fd 325i -09 och den har inte en enda service noterad hos carinfo. Svensksåld och har antagligen all service gjord hos BMW.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Min service data har iaf dykt upp nu, fanns inte i vintras.
Björn: Tyvärr visade det sig att det bara fanns en service registrerad i det systemet som vi har tillgång till. Men förhoppningsvis går BMW handlarna mer över till att registrera service:arna där.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Ok, tack för att du kollade.

En annan fråga, tar ni bort historiska annonsnotiser på er sida ibland? Jag såg precis en bil på blocket som var ute för några månader sedan och såldes till nuvarande ägare som nu har den ute på annons men nu finns inte den förra annonsen med längre.
Bilen i detta exempel är BFS763 som var ute senast mellan 11/4 och 21/4 på blocket.
Vår policy är att inte ta bort några annonser om annonsen tillhör rätt bil (en har ofoget att ange andras regnummer i annonser).

När jag tittar på bilen som du skriver om:
Länk

Är det den här annonsen du tänker på?
Länk
Den publicerades 9 April och var ute i 9 dagar.

Ibland händer det dock att våra skannrar missar annonser om t.ex vi har buggar i vårt system.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Nej, den annonsen är från förra året. Den var ute från samma datum detta året.

Då har det nog blivit en bugg i inläsningen :(
Det är rätt många som hör av sig och kräver att vi tar bort gamla annonser, något som vi alltid säger nej till (trots att en del hotar oss).

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
min BMW har allltid servats på Holmgrens och syns på car.info, men nu verkar inte de senaste serviserna inte komma med längre.

nån som har koll?
Vi för en ldialog med BMW om det, förhoppningsvis kommer det.

//Jonas @car.info
TJ
55
TJ1965
530xd F11-2016 IE PPK
Eller förhoppningsvis inte.

Jag vill inte att service besiktningar etc ska synas då det finns ligor som letar bilar via siter som denna, enkelt att leta lågmilade med rätt utrustning. Sen åker man hem till vederbörande och plockar bilens ratt, navi mm

Jag vet att ni har utgivningsbevis och får publicera publika uppgifter, men service är inte publik info, så den borde inte lämnas ut.

Finns säkert många som har nytta av det men att publicera all denna info hjälper kriminella vilket gör att jag ser bara nackdelar med er site
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Kollar verkligen kriminella miltal på bilar på nätet innan de snor en navigator/ratt? Jag betvivlar det starkt.
TJ
55
TJ1965
530xd F11-2016 IE PPK
Hade jag varit kriminell hade jag gjort det. Problemet är ju inte bara miltalet utan även all info, men det enda man kan komma åt med gällande lagstiftning är service och eventuellt annonser
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
på min är servicedatan borttagen för nån veckasen, står nu bara när den besiktigas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.