AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
23.156

Bil stulen EHF840

Sida 3 av 6
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Verdi
Jättetråkigt att höra Lars. Var ju en "keeper" det där. Hoppas allt löser sig på ett bra sätt.

Som plåster på såren så är ju pundet på väg ner igen och kanske dags att beställa en ny G31 från England? :)

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Andreas har så rätt så!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lite O/T men oavsett vad man tycker om AB så är det här rätt informativt. Länk

Det största problemet är inte regeringens agerande utan en GD som leker företagsekonom och skrider många gånger över sin befogenhet samt intelligens? Antagligen hade upphandlingen som syfte att företagsekonomin knackar på hos Serbien, Tjeckien och Sverige. Mycket intelligent att inte ha koll på kärnverksamheten? Alla outsorcing går ut på att för tillfället skapa "vinster" på pappret medans de som tar entrepenaden 2-3 år eller senare höjer priserna så att det egna alternativet plötsligt visat sig billigare än det outsorsade. Att då upphandla ytterligare en IT-partner för driften, jaja. Problemet skapades just innan det vart problem... Antingen har man intresse för människor eller siffror. Hur samhället fungerar idag beror på beslut tagna igår, eller när Vägverket Länk blev outsorcat, uppdelat och konsultat i bitar av dåvarande Regeringen 2009. Amatörer som inte lagt asfalt eller sett räkningarna från det konsultarbetandet:) Länk? Vägverk, Bilprovning och Apotek får de sig en känga med på en gång, alla de är betalda med +50 år av kollektivt skattebetalande. Är Posten med utförsäljning, fusion med mera kanhända ett praktexempel? Man kan bara sälja något en gång:)

Det jag tror kanske kan hjälpa mot de olika sorternas BMW-stölder ink de som stjäl delar är att ta en hederlig gammaldags gravyrpenna och skriva regnr på lampglas, på vitala motordelar, speglar, ratt, skärm, insidan av fälgarna samt där det är lämpligt. De går inte att avlägsna och på den gamla goda tiden, se ovan, fanns det att låna på SSf men nu får man köpa en själv. De billigaste varianterna är definitivt inte att rekommendera. SmartDna, eftermonterat Defa-larm, GPS-spårning och etsa bilens regnummer på rutorna kan användas efter smak och behov.

Hoppas det blir något gott ur det som hänt Narvselius.

Mvh
Asken
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - Ja, det svider extra just på grund av det. Jag som dessutom nyligen investerat i Carly så att jag kan felsöka och fixa smågrejer själv, allt eftersom bilen blir äldre.

Det finns inga roliga motorer i G31:an, enligt min mening... och är jag den ende som inte har fallit för den nya designen? Tycker inte den ser harmonisk ut. Att den nya är en fantastisk bil ingenjörsmässigt är det ingen tvekan om. Men designmässigt? Mja.

----
BMW CS/SC #6212
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tror du hittar nått trevligt :-).
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Verdi - räknade på en UK 540i och blev rätt besviken; den är ju nästan lika dyr som i Sverige.

Efter justering pga helförsäkring, resan dit mm så blev "vinsten" endast 40.000:-. Inte i närheten av vad jag tjänade på att åka till Ashford i 2013 och hämta min nu försvunna 550i.

----
BMW CS/SC #6212
Verdi
Tråkigt Lars. "Vinsten" måste ju vara mycket större än så om det ska vara nån idé. Du får vänta på att M550i eller M5 dyker upp... :)

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, var tusan tog M550i vägen i UK? Den skulle ju komma i mars men finns inte i konfiguratorn. Aldrig får man vara nöj! :P

----
BMW CS/SC #6212
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Abropå M550i, körde den häromdagen och vilken skillnad emot F10/11. Känns som fullt vrid ifrån start och ljudet, vilken symfoni. Som en hederlig M5E39:)

Asken
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Ja vad ska man säga. Kan ju inte mer än beklaga. Numera får man får tänka på vad man äger, vilket skydd man har, var man ställer sig. Far och dotter blev rånade under pistolhot på sin Q7 på OKQ8 Stockholm en längre tid tillbaka.
Bm
9
Bmw5albo
Bmw 520d -07
Jag antar den hade keyless go?
De verkar fånga upp nyckelns sensor/strålning till att starta motorn med någon ny teknologi. Läste att någon på aftonbladet blev av med sin nya bmw på de sättet. Ajaj iaf hoppas de blir tagna.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Verkar stjälas många Teslor på detta vis för tillfället, vad jag hörde var att över 30 sådana försvann i Nederländerna på ett par nätter för ett par veckor sedan...
Om ni är riktigt oroliga så slå in bilnycklarna i aluminiumfolie när ni inte använder dem.
Verdi
Det var en Tesla i Båstad som stals på detta sätt nyligen också.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ingen rolig läsning.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
55
G31 LUKAS
BMW 530D Xdrive G31 Bluestone Metallic,inovatioon edition, Driving Assistance Plus, Med mer lull lull - 18

Bmw 116i m- sport 2015

VW polo 1.2 Leasing
Har försäkringsbolaget sagt något ännu? Vad kommer hända härnäst?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
G31 Lukas - Bilen efterlyses i 30 dagar, därefter kommer försäkringsbolaget (LF Skåne) att höra av sig för att göra en värdering av bilen och lösa ut den. Vet inte hur lång den processen är, har som tur är inte fått en bil stulen förr.

Bmw5albo: Ja, eller "comfort access" för att tala BMW-lingo. Det kommer nästa bil INTE ha...

Vill också säga att LF Skåne har varit väldigt bra att göra med; snabba, flinka & service minded.

----
BMW CS/SC #6212
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Comfort access ska ni inte behöva välja bort pga det tråkiga som hände dig @narvselius

Skaffa ett bättre larm än original larmet så är risken betydligt mindre.
Är det verkligen confort access som är ingången för tjuven? Den vanliga nyckeln sänder ju också ut signaler - med tre bilar hemma som alla saknar tändningslås märker jag att Porschen är ofta är svåröppnad. Den har en spärr som går in om det är för mycket signaler från andra nycklar och system i närheten.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nä, ni har självfallet rätt! Se det som ett utslag av en viss uppgivenhet just nu från min sida.

När jag väl lägger ordern så kommer Comfort access vara tillbaka. Om inte annat för att jag gillar viftandet med foten för att öppna och stänga bakluckan. Använde den feature:n flera gånger.

Kollar nu på olika GPS Trackers och andra sätt att immobilisera fordonet.

Dessutom
Blev lite inspirerad av en gammal James Bond film (Älskade spion, 1977) där hans vita Lotus Esprit exploderar då den öppnas på fel sätt. Ingen som har den manualen...?

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.