AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
23.147

Bil stulen EHF840

Sida 1 av 6
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, inte trodde man att man skulle skriva det här, speciellt inte på en bil som är nästan fyra år gammal...

I natt stals bilen på vår garageuppfart. Nycklarna är kvar så de måste haft någon form av kod för att låsa upp.

Bilen är min lilla ögonsten EHF840, 550i. Om ni är i Malmötrakten så se upp - om inte bilen togs med på färjan från Trelleborg i morse mot nya mål...

----
BMW CS/SC #6212
Vad tråkigt Lars. Din bil är ju lite unik så det känns lite som beställningsjobb.

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, det är inget slumpjobb, speciellt när alla nycklar är kvar. Man trodde ju att när bilen kommit upp i åldern att det skulle vara mindre risk, men...

Nästa bil får gps-avstängning!

----
BMW CS/SC #6212
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Aj aj. Trista nyheter. Hoppas det löser sig t det bästa.
Din modell är så unik i sig Lars, så det lockar nog några som inte kan skilja på mitt och ditt. Åldern på bilen spelar nog mindre roll då, skicket var säkert jättebra.

/Anders
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Nej!! :(

Du har inte BMW Online/Connected så du kan se vart den är?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hej Sim - Ja, men den tjänsten fungerar ju bara när bilen står stilla. Och de gånger jag sökt har jag inte fått "träff". Testar lite då och då.

----
BMW CS/SC #6212
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det är sant...

Jag håller ett öga i Köpenhamn. Några speciella kännetecken, om den nu kör med ett annat regnr?

js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Fyfan vad tråkigt :( Jag lider med dig. Blir ju tyvärr inte helt lätt att hitta en motsvarande bil heller.
Bara för min nyfikenhets skull, hur långt in i huset låg bilnycklarna? Alldeles innanför dörren, eller i en metallburk vid skorstensmuren, eller någonstans däremellan?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
En bra bit in i huset, båda två. Men tyvärr inte i plåtburkar...

----
BMW CS/SC #6212
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Fy fasen va tråkigt för dig!

Tyvärr rullar väll bilen snart i någon öststat.

Verkar ju vara hur lätt som helst o stjäla bilar:Länk
Lider med dig.
Oberoende försäkring osv...
Och inte vill du nu ha tillbaka DEN bilen.
Gläds om ett par veckor över din nya BMW 2017 som får så mycken beröm!
Tom av svenska biltidningar...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... kan berätta att en M5:a blev stulen i Helsingborg vid samma tidpunkt, så de verkar ha haft lite jäktigt på söndagsnatten. Undrar om facket är inkopplat med tanke på obekväm arbetstid och så..

----
BMW CS/SC #6212
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Beklagar det inträffade. Jävligt surt.
Detta kanske öppnar ögonen på folk, bla på forumet, som med bestämdhet hävdar att det inte går att koda in nya nycklar i en modern bil...

Jag tror för övrigt att BMW centralt kan följa bilens connecteddrive-position oavsett om den står still eller inte, kräver troligen någon slags myndighetsinblandning.
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Hade du något larm?

GPS tracker är kanske en bra ide,ni som har stöldbegärliga bilar.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om tjuvarna har kunskap om hur man stjäl en moden bil utan nyckel och de verktyg som behövs, så lär de veta hur man blockar en gps-tracker.

Beklagar, har följt din resa sedan Englandstråden.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack för alla uppmuntrande kommentarer - det uppskattas verkligen!

Vill också ge en komplimang till mitt FB (LF Skåne) som agerat snabbt, varit vänliga och kommunicerat väldigt bra (så här långt). Om inte bilen hittas inom 30 dagar så måste den ju lösas ut, så jag kanske ändrar mig angående LF när jag får reda på summan, så bäst att ge beröm nu... :P

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
55
G31 LUKAS
BMW 530D Xdrive G31 Bluestone Metallic,inovatioon edition, Driving Assistance Plus, Med mer lull lull - 18

Bmw 116i m- sport 2015

VW polo 1.2 Leasing
Vad tråkigt Lars hoppas det löser sig och då får tillbaka din ögonsten i samma skick Som innan den blev stulen

/ Lukas
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Får du hyrbil under tiden, eller hur löses bilfrågan?
Gör lite research vad motsvarande bil kan ligga på, så gott det går, och acceptera aldrig första budet :)
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Poängen med en GPS tracker är att den inte kommer att hittas, vilket talar starkt till ens fördel.

Hade du @Narvselius larm på bilen?

Nu är dock skadan redan skedd här, hoppas det löser sig.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Fiske & bilar: Japp, larm fanns men blir meningslöst när de identifierat koden i kommunikationen mellan keyfob och bil. När detta görs tror bilen att det är en "äkta" signal som kommer och låser snällt upp bilen.

Jsn: det blir inte så lätt då G31:an inte finns som 550i... men nog ska jag kämpa för min sak! Det finns ju bara tre (?) liknande i landet, så det är ingen dussinbil som ex 520d.

Snålheten bedrar visheten; skulle hoppat på LF:s erbjudande "MER" när jag tecknade försäkringen en gång i tiden då den hade gett mig hyrbil till 25% av kostnaden. Nu snor jag hustruns bil istället! Får bli mycket blommor och choklad med hem den närmaste tiden :P

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.